برای متن و لینک های خود کد QR ایجاد کنید

برای متن و لینک های خود کد QR ایجاد کنید

همانطور که می دانید، کد های QR یک نوع حالت رمزنگارانه برای محتوا است که به شما کمک می کند به طور غیر مستقیم، و با واسط اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید. اهمیت و ارزش کد های QR این روزها بیشتر در تجارت الکترونیک دیده می شود. اما اگر شما می خواهید مشتریانتان، دوستانتان و غیره، با استفاده از اسکن کردن کد های QR از طریق گوشی و تبلت شان، اطلاعاتی از شما دریافت کنند می توانید به راحتی، اطلاعاتی را به کد QR تبدیل کنید و آن را به طور آنلاین ویرایش کنید. بدین منظور باید از افزونه ای به نام QR Code Image Generator استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا وارد فایرفاکس تان شوید. افزونه ی QR Code Image Generator را نصب کنید.

بعد از اینکه افزونه را نصب کردید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن نصب دریافت می کنید :

qr-code-image-generator-1 
در این حالت کافیست که کد فعال کردن حالت دریافت کد کیو آر را بدانید.

مثال: فرض کنید می خواهید بخشی از یک متن را به کد کیو آر تبدیل کنید. ابتدا باید متن مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب دکمه های ترکیبی Ctrl + Shift + Q را فشار دهید:

qr-code-image-generator-2در اینجا کد مورد نظر برای شما ایجاد می شود. کافیست روی گزینه ی here کلیک کنید تا این تصویر را ذخیره کنید اما اگر تمایلی داشته باشید که تصویر کیو آر را ویرایش کنید روی دکمه ی edit QR code image online کلیک کنید. با این کار وارد صفحه ی آنلاین ویرایش کد qr می شوید. در مرحله اول آدرس وب سایتی که قرار بوده از محتوای آن کد ایجاد کنید نمایش داده می شود که می توانید آن را ویرایش کنید و متن دلخواهتان را بنویسید.
qr-code-image-generator-3همچنین می توانید از بخش options جزییات دیگری نظیر رنگ و غیره را عوض کنید و در نهایت کد مورد نظرتان را با فشردن دکمه ی create ایجاد کنید. بعد از این می توانید از طریق لینک زیر عکس کیو آر، عکس کد را دانلود کنید و در هر جا که دوست دارید مورد استفاده قرار دهید.

بخوانید  فرهنگ خرید اینترنتی در ایران

علاوه بر دکمه ی ترکیبی Ctrl + Shift + Q که برای متن بکار می رود می توانید بجای انتخاب متن، روی صفحه حاوی لینک راست کلیک کنید و از آخرین گزینه، عبارت  generate qr code for url را کلیک کنید، و همین فرآیند را برای تولید کد کیو آر برای لینک ها نیز استفاده کنید:
qr-code-image-generator-4

سایر اطلاعات

منبع: www.gooyait.com