گوگل پلتفرم یادگیری ماشین را در اختیار توسعه‌ دهندگان گذاشت

گوگل پلتفرم یادگیری ماشین را در اختیار توسعه‌ دهندگان گذاشت

پلتفرم یادگیری ماشین گوگل در سرویس‌های مختلف این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل در جریان کنفرانس پلتفرم ابری خود، NEXT 2016، اعلام کرد پلتفرم یادگیری ماشین این کمپانی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

 پلتفرم یادگیری ماشین ابری گوگل در سرویس‌هایی چون Google Photos، Google Translate و Inbox مورد استفاده قرار می‌گیرد. اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره هلدینگ آلفابت در جریان کنفرانس پلتفرم ابری گوگل موسوم به NEXT 2016 از آینده‌ی یادگیری ماشین صحبت کرده است.

از یادگیری ماشین در قابلیت‌هایی چون تشخیص گفتار در اپلیکیشن گوگل یا پاسخگویی هوشمند در اپلیکیشن اینباکس استفاده می‌شود و گوگل این فناوری را آینده‌ی فرایندهای محاسباتی و پردازشی می‌داند. فاستو ایبارا، مدیر تولید گوگل می‌گوید:

یادگیری ماشین ابری از تمام ظرفیت‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کند و با ارائه داده‌های لازم برای دانشمندان و توسعه‌دهندگان روش‌های جدیدی از تولید اپلیکیشن‌های هوشمند را فراهم می‌کند. یادگیری ماشین با استفاده از APIهای REST دسترسی آسان به فناوری‌های یکسان به کار رفته در سرویس‌هایی چون Google Now، Google Photos و تشخیص گفتار در موتور جستجوی گوگل را امکان‌پذیر می‌سازد.

توسعه‌دهندگان این فرصت را دارند تا APIهای تشخیص گفتار، ترجمه‌ی گوگل و تشخیص تصاویر را با استفاده از پلتفرم ابری یادگیری ماشین گوگل در اپلیکیشن‌های خود پیاده کنند. اما گوگل اولین شرکتی نیست که پلتفرم یادگیری ماشین خود را معرفی کرده و در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. پیشتر مایکروسافت آژور و وب‌سرویس‌های آمازون به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ منتشر شده بودند.

به نظر می‌رسد با عرضه‌ی سه پلتفرم بزرگ یادگیری ماشین، اکنون زمان آن فرا رسیده که اپلیکیشن‌های ما هوشمندتر شود. یادگیری ماشین ابری گوگل به صورت نسخه‌ی پیش‌نمایش محدود در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

سایر اطلاعات

منبع: www.zoomit.ir