فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

حتما شما هم گزینه Two-step verification یا تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام را دیده اید اگر از برنامه تلگرام استفاده می کنید اکیدا توصیه می شود این پست کوتاه را با دقت بخوانید و حتما Two-step verification را فعال کنید .

سیستم Verification یا تایید هویت در تلگرام
پیش از هر چیزی لازم است بدانید که اصلا Verification چیست و به چه دردی می خورد . هر سایت یا اپلیکیشنی که کاربرانش بتوانند ثبت نام و لاگین کنند باید یک سیستم Verification داشته باشند . با استفاده از Verification آن سایت یا اپلیکیشن متوجه میشود که آیا کاربری که میخواهد به یک حساب کاربری دسترسی پیدا کند صاحب آن حساب کاربری هست یا خیر . برای مثال وقتی می خواهید در یک سایت ثبت نام کنید معمولا یک لینک فعال سازی یا یه کد فعال سازی به ایمیل شما ارسال میشود که باید به ایمیل خود رفته و روی لینک فعال سازی کلیک کنید یا کد فعال سازی را در سایت مورد نظر وارد کنید تا نرم افزار آن سایت متوجه شود که آن ایمیل برای شماست. در اغلب اپلیکیشن های موبایلی آن کد فعال سازی برای کاربر SMS میشود و معمولا خود اپلیکیشن به صورت خودکار SMS را میخواند و ثبت نام یا لاگین انجام میشود . تلگرام هم برای اینکه مطمئن شود شماره تلفنی که توسط آن ثبت نام کرده اید برای خودتان است ، موقع ثبت نام یا لاگین یک کد ۵ رقمی برای شما ارسال میکند که باید این کد ۵ رقمی را وارد کنید تا تلگرام شما فعال شود.

Two-step verification یا تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام چیست ؟

تایید هویت دو مرحله ای یک راه حل مناسب برای جلوگیری از هک تلگرام

یکی از روش های هک تلگرام این است که هکر سعی می کند قربانی را فریب داده و این کد ۵ رقمی را به طریقی از آن فرد بگیرد . این کد تایید هویت دست هر کس بیوفتد خیلی راحت می تواند به حساب تلگرام آن شماره تلفن دسترسی پیدا کند . تلگرام برای این مشکل یک آپشن بسیار خوب ایجاد کرده است با عنوان Two-step verification به معنی تایید هویت دو مرحله ای . با استفاده از این آپشن می توانید برای حساب کاربری تلگرام خود یک رمز عبور بگذارید . به این صورت در مواقع لاگین کردن در دستگاه جدید هویت کاربر در دو مرحله بررسی میشود . در مرحله اول باید آن کد ۵ رقمی را وارد کنید و در مرحله دوم باید رمز عبوری که از قبل تعیین کرده اید را وارد کنید . با این روش کار برای هکر سخت می شود  چون حتی اگر بتواند آن کد ۵ رقمی را به دست بیاورد ، بدون داشتن این رمز عبور نمی تواند به تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

بخوانید  آموزش تهیه نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین

برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای یا Two-step verification مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید که یک تیک در قسمت بالا و سمت راست صفحه وجود دارد که بعد از انجام هر مرحله باید این تیک را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.
■ برنامه تلگرام را باز کنید و بعد به قسمت Settings بروید.
■ در بخش Settings گزینه Privacy and security را انتخاب کنید.
■ حالا گزینه Two step verification را انتخاب کنید .
■ در این قسمت بر روی گزینه Set additional password کلیک کنید .

two_step_verification_telegram_1
۱- فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

■ حالا در قسمت Your password باید رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید .
■ در قسمت Please re-enter your password بار دیگر همان رمزتان را وارد کنید .

two_step_verification_telegram_2
۲- فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

■ در صفحه Password hint باید یک راهنما برای پسورد خود ایجاد کنید . این Hint یا راهنما زمان وارد کردن رمز عبور نمایش داده میشود تا کاربر بتواند راحت تر رمز عبور خود را به خاطر بیاورد . برای مثال اگر شماره پلاک ماشین خود را به عنوان رمز عبور انتخاب کردید ، می توانید واژه car را به عنوان Hint وارد کنید .

■ در صفحه بعد Recovery email باید آدرس ایمیلتان را هم وارد کنید . اگر رمز عبور خود را فراموش کنید ، با استفاده از این رمز عبور می توانید رمز خود را بازیابی کنید . اکیدا توصیه می شود حتما ایمیلتان را وارد کنید چون اگر بعدا رمزتان را فراموش کنید دیگر نمی توانید به تلگرام خود دسترسی پیدا کنید. وقتی ایمیلتان را وارد می کنید یک لینک فعال سازی به ایمیل شما ارسال میشود . حتما باید همان موقع به ایمیلتان مراجعه کنید و روی لینک فعال سازی کلیک کنید تا ایمیل شما ثبت شود . اگر فعلا نمی خواید ایمیلتان را وارد کنید ، می توانید گزینه Skip را بزنید و از این مرحله رد شوید ، بعدا هم می توانید به این مرحله برگشته و ایمیلتان را ثبت کنید .

بخوانید  آموزش ساخت فرم ثبت نام و پروفایل در وردپرس

two_step_verification_telegram_3
۳- فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

دیدید که فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای یا Two-step verification فقط ۱ دقیقه از زمان شما را می گیرد ، پس حتما این آپشن امنیتی مهم استفاده کنید.

 

منبع:
www.elmefarda.com
ویرایش شده توسط:
www.artiash.com