آموزش ۱۰ ترفند کاربردی در آی او اس ۹.۳.۱

آموزش ۱۰ ترفند کاربردی در آی او اس ۹.۳.۱

با توجه به اینکه افراد زیادی یک گوشی‎ هوشمند همراه قوی با یک صفحه‎ی نمایش کوچکتر می‎خواهند، iPhone SE اپل که نسبتاً نازک هم است، یقیناً بازار بزرگی را برای خودش در اختیار دارد. اگر شما به خاطر اندازه‎ی معقول این گوشی می‎خواهید آن را بخرید و دوست دارید از پتانسیل جدید این گوشی استفاده کنید، با این پست با ما همراه باشید. در زیر با ترفندهایی آشنا می‎شوید که به شما کمک می‎کنند استفاده‎ی بیشتری از گوشی هوشمند خود ببرید. هرچی نباشد می‎گویند بسته‎های کوچک می‎توانند چیزهای بزرگی در خود داشته باشند، و کوچکتر از iPhone SE نمی‎شود.

چطور بدون استفاده از دست از Siri استفاده کنید
شما می‎توانید حتی بدون لمس گوشی در iPhone SE دستیار دیجیتال اپل را فعال کنید. نگاهی به بخش Settings > General > Siri بیاندازید و تاگل ‘Hey Siri’ را روی حالت روشن قرا دهید. شما باید سه‌بار بگویید ‘Hey Siri’، تا آیفون شما با صدایتان آشنا شود. حالا این دستیار دیجیتالی به فرامین صوتی شما گوش خواهد کرد، و شما می‎توانید هر زمان که به کمک او نیاز دارید بگویید ‘Hey Siri’.

چطور در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید
اگر در آی او اس در بخش Settings > Battery نگاهی داشته باشید، یک حالت Low Power را پیدا می‎کنید. استفاده از این حالت باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‎شود، ولی باعث می‎شود بعضی از اعمال همگام‌سازی در پس زمینه، انیمیشن‎های سیستمی، و قابلیت ‘Hey Siri’ غیر فعال شود.

نحوه‎ی استفاده از قابلیت “تصاویر زنده”
این گوشی دارای یک دوربین عالی ۱۲ مگاپیکسلی و پشتیبانی از قابلیت تصاویر زنده‎ی اپل است، که در آیفون ۶اس از آن رونمایی شد. شما می‎توانید با آهسته ضربه زدن روی یک تصویر و نگه‌داشتن آن، با این قابلیت به یک تصویر جان ببخشید. به دنبال آن یک ویدیوی کوتاه گرفته می‎شود، یک یا دو ثانیه قبل و بعد از گرفتن عکس شما.
برای فعال سازی این قابلیت، روی آیکون سه‌دایره‎‎ای موجود در اپلیکیشن دوربین آهسته ضربه بزنید. زمانی که زردرنگ است، قابلیت تصاویر زنده فعال است. به‌یاد داشته باشید این قابلیت همچنین صدا را نیز ضبط می‎کند، بنابراین باید مراقب صحبت‎های خود حین ضبط باشید. تصاویر زنده همچنین به نسبت تصاویر معمولی مقدار فضای ذخیره‌سازی بیشتری را به خود اختصاص می‎دهد، بنابراین شاید خواسته باشید این قابلیت به صورت پیشفرض خاموش باشد، به ویژه اگر مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون را انتخاب کرده باشید.

بخوانید  بهترین روش بدست آوردن دنبال کننده در اینستاگرام

نحوه‎ی استفاده از قابلیت Night Shift
یکسری مدارک نشان از این دارد که نور آبی باعث می‎شوند ما در شب بیدار بمانیم، و بنابراین اپل قابلیت شیفت شب (Night Shift) را در این مدل از آیفون قرار داده است. چنین چیزی باعث می‎شود که نور آبی صفحه‎ی نمایش خاموش شود، بنابراین تاثیر نور آبی بر روی خواب‌آلودگی طبیعی شما کمتر می‎شود. آن را از مسیر زیر فعال کنید Settings > Display & Brightness > Night Shift و یک جدول زمانی برای آن تعیین کنید تا به آیفون‌تان اجازه دهید تا با انتخاب غروب آفتاب تا طلوع آفتاب از این ویژگی استفاده کند.

نحوه‎ی استفاده از تماس با استفاده از شبکه‎ی وای‎فای
با این قابلیت، گوشی iphone se شما می‎تواند متوجه شود چه زمانی سیگنال سلولی ندارد و به شما اجازه دهد در عوض برای برقراری تماس از شبکه‎ی وای‎فای استفاده کنید. هر اپراتوری از این قابلیت پشتیبانی نمی‎کند، ولی می‎توانید تاگل مربوط به Wi-Fi Calling on This Phone را در بخش Settings > Phone > Wi-Fi Calling برای این منظور در حالت فعال قرار دهید. شما باید به دنبال آن بعد از نام اپراتور خود در نوار وضعیت کلمه‎ی “وای‎فای” را به دنبال موجود بودن آن مشاهده کنید.

نحوه‎ی امن‌سازی یادداشت‎ها
آیا می‎دانستید که شما ‎می‎توانید با یک پسوورد یا اثر انگشت، یادداشت‎های خود را امن کنید تا فقط شخص شما به آن‎ها دسترسی داشته باشد؟ برای این منظور به مسیر Settings > Notes > Password بروید و پسوورد مورد نظر خود را اضافه کنید، به همراه سرنخی که اگر آن را فراموش کردید به شما در یادآوری آن کمک کند، یا اینکه تاگل استفاده از Touch ID را در حالت روشن قرار دهید. برای قفل کردن یک یادداشت فردی، آن را باز کنید و روی آیکون به اشتراک‌گذاری آهسته ضربه بزنید و سپس Lock Note را انتخاب کنید. بر روی تمامی یادداشت‎های محافظت شده‎یتان یک آیکون قفل را مشاهده می‎کنید.

بخوانید  آموزش برنامه نویسی پی اچ پی قسمت نوزدهم

نحوه‎ی مخفی‌سازی تصاویر
شما می‎توانید تصاویر خود را از بخش لحظات، مجموعه‎ها و سال‎های گالری خود مخفی کنید. تصویری که می‎خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید و سپس روی Share > Hide آهسته ضربه بزنید. شما می‎توانید با آهسته ضربه‌زدن و نگه‌داشتن و کشیدن آن چندین تصویر را برای این منظور انتخاب کنید. البته آن‎ها همچنان در حالت نمایش تمامی تصاویر و براساس آلبوم نمایان خواهند بود.

چطور نسخه‎ی دسکتاپی یک سایت را مشاهده کنید
گاهی اوقات بارگذاری نسخه‎ی موبایل یک وب‌سایت می‎تواند آزاردهنده باشد. اگر می‎خواهید نسخه‎ی دسکتاپی یک وب‌سایت را مشاهده کنید، نظیر دیدن آن بر روی لپ‎تاپ یا کامپیوتر شخصی‎تان، کافی است این کار را در مرورگر سافاری، با آهسته ضربه زدن و نگه‌داشتن آیکون refresh و انتخاب Request Desktop Site، انجام دهید.

چطور سریعاً چیزهایی که تایپ کرده‎اید را پاک کنید
اگر به هنگام تایپ اشتباه کرده‎اید و می‎خواهید هرچیزی که وارد کرده‎اید را پاک کنید، نیازی به پاک کردن حرف به حرف نیست. شما می‎توانید iPhone SE خود را بلرزانید. زمانی که پنجره‎ی پاپ‎آپ Undo Typing ظاهر شد، فقط کافی است به‌آهستگی روی عبارت Undo ضربه بزنید.

نحوه‎ی آزادسازی فضای ذخیره‌سازی
فضای ذخیره‌سازی آیفون SE شما به سهولت پر می‎شود، به‌خصوص اگر مدل ۱۶ گیگابایتی را انتخاب کرده باشید. نگاهی به بخش Settings > General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage بیاندازید تا متوجه شوید چه اپلیکیشن‎هایی بیشترین فضا را به خود اختصاص داده‎اند.

سایر اطلاعات

منبع: www.iapplecenter.com