ویژگی های احتمالی کنترل سنتر جدید آی او اس ۱۰

ویژگی های احتمالی کنترل سنتر جدید آی او اس ۱۰

اپل چگونه مرکز کنترل iOS بعدی خود را بهبود خواهد داد؟ سم بکت (Sam Beckett) احتمال می‌دهد که ۳D Touch در مرکز کنترل iOS بعدی نقش مهمی داشته باشد. او در ویدیوی مفهومی خود هم کاربرد آن را به خوبی نشان داده است. با این اتفاق اپل می‌تواند از ویژگی مذکور برای مدیریت بهتر دستگاه و میانبرهای اپلیکیشن‌ها در مرکز کنترل بهره جوید.

  iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-002

کاربران می‌توانند با فشار بر روی صفحه وارد حالت آرایش دوباره‌ی آیکون‌ها شوند، موارد اضافی را غیر فعال کرده و گزینه‌های جدیدی برای دسترسی به Low Power Mode، دیتای سیم کارت و یا چیزهای دیگر اضافه کنند. به علاوه، با استفاده از ۳D Touch در این بخش، می‌توان به کاربران اجازه‌ی دسترسی سریع به گزینه‌های اضافی را از منوی متنی موجود برای یک گزینه‌ی خاص صادر کرد.

این کانسپت طراحی شده می‌تواند برای دسترسی به شخصی سازی‌های بزرگ‌ترِ مربوط به موارد سخت افزاری و میانبر اپ‌ها استفاده شود. از دیگر بهبود‌ها می‌توان به یکپارچه‌سازی ۳D Touch برای گزینه‌های اضافی و حالت تاریک (Dark Mode) اشاره کرد.

حالت تاریک که من از جمله طرفداران آن هستم، شکلی مانند تصویر زیر دارد:

iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-001

بکت درباره‌ی حالت ویرایشی این چنین توضیح می‌دهد:

در حالی که یک کاربر در مود ویرایش می‌تواند آیکون‌ها را جابجا کند، این امکان می‌تواند روش جدیدی هم برای انتخاب گزینه‌های مربوط به سیستم و میانبرهای اپلیکیشن‌های اضافی باشد. گزینه‌های جدید می‌توانند شامل Low Power Mode ، Personal Hotspot ، Cellular Data و Location Services باشند.

کاربران می‌توانند میانبرهایی به اپلیکیشن‌های موجود مثل دوربین، تایمر و ماشین حساب هم ایجاد کنند. این کار می‌تواند شامل لینکی به اپلیکیشن تنظیمات، انتخاب یک محل، دریافت مسیرها یا باز کردن یک یادداشت جدید باشد.

دسترسی به سرویس‌های جدید در مرکز کنترل می‌تواند از طریق درخواست رمز عبور یا Touch ID صورت پذیرد تا به طور مثال باز کردن اپلیکیشن Notes از صفحه‌ی قفل به سادگی امکان پذیر نباشد.

بخوانید  پشتیبانی کروم بوک از برنامه های اندرویدی آغاز شد

iOS-10-Control-Center-concept-Sam-Beckett-image-003

مرکز کنترل که از سال ۲۰۱۳ با iOS 7 معرفی شد تاکنون تغییر زیادی نداشته است. این بخش تنها در بروزرسانی iOS 9.3 گزینه‌ای برای تغییر حالت موبایل به مود شبانه دریافت کرد.

اپل امسال در کنفرانس WWDC خود باید iOS 10 و OS X 10.12 را با نام «Fuji» معرفی کند.

سایر اطلاعات

منبع: www.iapplecenter.com