ایران بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی تولید کرده است

ایران بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی تولید کرده است

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست بهره‌برداری از مراکز سه‌گانه تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما در وزارت‌خانه ۱۳ پروژه در این بخش را پذیرفته‌ایم، گفت: “باید در سطح شهر مشهد سیستم وای‌فای ایجاد شده تا دستگاه‌های استان از هماهنگی بیشتری برخوردار باشند. با ورود نسل سه و چهار فناوری‌های تلفن همراه امکان تولید محتوا توسط نخبگان برای تعالی کشور ایجاد شده و امروز ما بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی تولید کرده‌ایم.”

جهانگرد با اشاره به ظرفیت‌های استان و شهر مشهد و همچنین در پیش‌ بودن رویداد مشهد ۲۰۱۷ اظهار کرد: “برای این رویداد، وزارت ارتباطات فراهم‌سازی بستر شهر هوشمند در این شهر را در نظر گرفته است.” رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم پیاده‌سازی ارتباطات کشور بیش از ۸۰ برابر رشد داشته است، تصریح کرد: “در حوزه تلفن همراه نیز ما از فناوری‌های نسل ۲ و ۲.۵ برخوردار بودیم. با محوریت سازمان تنظیم مقررات، فناوری‌های نسل ۳ ایجاد شد و امروز ما شاهد پیشرفته‌ترین وضعیت در مراکزی مانند شهر مشهد هستیم.”

جهانگرد همچنین خاطرنشان کرد: “همه این تلاش‌ها باعث شده تا ما کمی از نقطه صفر فاصله بگیریم. ایجاد مراکز سه‌گانه تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات نقطه عطفی برای کشور است که طی آن ساختار سنتی مبتنی بر صوت ما به دیتا تغییر یافته است. طی سه سال گذشته، ما بین ۳۰، ۳۵ و ۷۰ هزار فرصت شغلی از همین طریق ایجاد کرده‌ایم. در همین راستا نزدیک به دو ماه است که پرتال دولت الکترونیک نیز راه‌اندازی شده و از مراحل مقدماتی عبور کرده‌ایم و امیدواریم  در هفته دولت، بخش کاملی از این شبکه افتتاح شود.”

سایر اطلاعات

منبع: www.shabakeh-mag.com