برنامه ای برای جا به جایی سریع بین اپلیکیشن ها

برنامه ای برای جا به جایی سریع بین اپلیکیشن ها

EAS: Easy App Switcher اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که با به کارگیری آیکن‌های شناور، جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها را سرعت بیشتری می‌بخشد.

در حالت پیش‌فرض برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پلتفرم اندروید، نیازمند لمس گزینه‌ی Recent App در منوی Navbar خواهید بود که این امر، به دلیل آن که ابتدا اقدام به کوچک کردن صفحه‌ی فعلی می‌کند، با مکث یک ثانیه‌ای مواجه خواهد شد؛ این تاخیر حتی در پرچمداران نیز مشاهده می‌شود و درواقع ریشه‌ی آن به اندروید باز می‌گردد. ضمن آنکه در این روش برای جابه‌جایی مابین اپلیکیشن‌های مورد نظر حداقل به دو بار لمس نیاز دارید؛ یک بار انتخاب Recent Apps و بار دیگر لمس روی برنامه‌ی مورد نظر. EAS: Easy App Switcher اما روش بسیار جالب‌تری برای سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌ها را به کار گرفته است که در آن به کمک آیکن‌های شناور، می‌توانید مرحله‌ی تاخیری کوچک شدن پنجره‌ی فعلی را حذف کنید و علاوه بر آنکه زمان سوئیچ‌شدن را به کسری از ثانیه کاهش دهید، بلکه آن را تنها با یک لمس انجام بدهید.

شیوه‌ی کارکرد EAS: Easy App Switcher به این صورت است که وقتی وارد برنامه‌ی جدیدی می‌شوید، آیکن آخرین برنامه‌ی استفاده شده را در کنار صفحه قرار می‌دهد تا بتوانید به محض لمس کردن آن، به برنامه‌ی قبلی منتقل شوید. برای مثال مشغول وب‌گردی در مرورگر کروم هستید که پیامی از تلگرام دریافت می‌کنید. با ورود به اپلیکیشن تلگرام آیکن مرورگر کروم به گوشه‌ی صفحه اضافه می‌شود تا بتوانید بعد از مطالعه‌ی پیام رسیده، با لمس ساده‌ی آن به مرورگر کروم باز گردید. با انجام این انتقال، آیکن کناری صفحه به تلگرام تبدیل می‌شود تا در صورتی که دوباره نیاز به وارد شدن به آن داشتید، تنها با یک لمس این جابه‌جایی را انجام دهید. این آیکن تنها ظرفیت دو اپلیکیشن را دارا است به این معنا که فرضا اگر بعد از استفاده از مرورگر کروم، به اپلیکیشنی غیر از تلگرام وارد شوید (برای مثال Viber)، این میانبر به اپلیکیشن‌های کروم و وایبر اختصاص خواهد یافت. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که می‌توانید با کشیدن آیکن موجود به سمت داخل صفحه، لیستی از چند اپلیکیشن اخیر را مشاهده کنید تا با انتخاب هرکدام، به برنامه‌ی مورد نظر منتقل شوید.

بخوانید  توسط اپلیکیشن Automatic Call Recorder تماس های خود را ضبط کنید

easy_app_switcher_android_app_screenshot

نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این بخش وجود دارد، امکان تغییر عملکرد این آیکن شناور در منوی تنظیمات است؛ به این معنا که می‌توانید تعیین کنید تا با لمس آن، به جای رفتن به برنامه‌ی آخر، منویی از چند اپلیکیشن محبوب، یا چند اپلیکیشن اخیر نمایش داده شود تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید. هرچند که کارایی اصلی این برنامه در همان حالت پیش‌فرض آن و جابه‌جایی سریع بین دو اپلیکیشن در حال استفاده است و به جای تنظیم کردن موارد ذکر شده به عنوان حالت پیش‌فرض، می‌توان به سادگی و با کشیدن آیکن به سمت داخل صفحه به این منو دسترسی داشت.

در تنظیمات برنامه بخشی نیز با عنوان excluded apps وجود دارد که به کمک آن می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که مایل به قرارگیری آنها در این لیست نیستید را مشخص کنید. برای مثال لانچر گوشی به طور پیش‌فرض در این بخش وجود دارد؛ چرا که نیازی به وجود آن در این بخش نیست و کلید Home این کار را برای ما انجام می‌دهد. اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که به دلیل استفاده‌ی بسیار کمی که از آن‌ها داریم (متغیر برای هر کاربر) ترجیح می‌دهیم تا در این منوی جابه‌جایی قرار نگیرند. برای مثال تصور کنید مشغول استفاده‌ی همزمان از کروم و تلگرام هستید که تصمیم به مشاهده‌ی تاریخ روز را می‌گیرید. در حالت عادی اپلیکیشن تقویم نیز به این منو اضافه می‌شود و ترکیب دو اپلیکیشن در حال استفاده را بر هم می‌زند. می‌توانید با وارد کردن این اپلیکیشن‌ها در لیست excluded apps از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. برای دانلود می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

سایر اطلاعات