توسعه و روابط تجاری در کسب و کار

توسعه و روابط تجاری در کسب و کار

امروزه، کسب وکارها باید بتوانند یک رابطه خوب و عمیق با مشتریان خود ایجاد کنند. حتما شما هم از خودتان می پرسید چگونه می توانم رابطه خوبی با افراد مختلف داشته باشم در حالیکه بیشتر آنها را نمی شناسم؟

کسب و کار شما باید بتواند برای مدیریت قیف فروش اهمیت زیادی قائل باشد. با اینحال در برخی از کسب و کارها نمی توان نحوه صحیح و درست ایجاد و نگهداری روابط را پیدا کرد. در دنیای امروز، خریداران قبل از اینکه با فروشنده تماس مستقیم داشته باشند؛ از شبکه های اجتماعی برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند.

بنابراین در این شرایط تکنیک فروش از طریق شبکه های اجتماعی می تواند از اهمیت زیاد برخوردار باشد. این افراد نه تنها به دنبال اطلاعات محصول مورد نیاز خود هستند بلکه اطلاعاتی در مورد شرکت و پرسنل آن نیز به دست خواهند آورد. در نتیجه رسانه های اجتماعی مختلف نه تنها برای تبلیغ و بازاریابی بلکه برای توسعه اعتماد، اتوریتی و شخصیت شرکت بسیار مهم است. ایجاد پرسوناهای خریدار یا آواتار خریدار در تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی بسیار ضروری است. رسانه های اجتماعی ابزاری هستند که به شما کمک می کنند در طول زمان روابط قابل اعتمادتری بسازید. به یاد داشته باشید که رابطه شما با مشتری یک ارتباط دو طرفه است. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در دنیای دیجیتال امروز برای مدیریت فروش از طریق رسانه اجتماعی و کنترل قیف فروش بسیار ضروری است. البته بیش از ۳۰۰ نرم افزار CRM مختلف در بازار وجود دارد و همین امر انتخاب یک سیستم خوب را دشوار می سازد. زمانی که می خواهید یک سیستم CRM خوب انتخاب کنید از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید. این سیستم باید بتواند ۸۰ درصد از نیازهای کلیدی شما را تامین نماید. ۲۰ درصد بعدی نیز باید قادر باشد سایر نیازهای شما را بر آورده نماید. اینکار ممکن است به طور مستقیم یا از طریق ادغام اپلیکیشن های مختلف صورت گیرد. نکته کلیدی برای به کار گیری موفق این نرم افزار مدیریت دقیق و صحیح آن است. سعی کنید مدیران و کارمندان را از همان ابتدا با این نرم افزار درگیر کنید. نرم افزار CRM که با رسانه اجتماعی شما ادغام می شود می تواند کسب وکار شما را قادر سازد یک استراتژی فروش موثر داشته باشید.

بخوانید  شش نکته جهت بدست آوردن نتایج بهتر در ایمیل مارکتینگ

این استراتژی تنها انتشار پست ها و آیتم های جدید نیست بلکه شامل موارد دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد. شما باید از طریق این رسانه ها به مشتریان خود کمک کنید مواردی را در مورد شرکت شما بیاموزند و ارتباط خوبی با شما داشته باشند.
افرادی که در اینگونه بازارها حضور دارند تعاملات شما را رصد می کنند و اعتبار شرکت را در حوزه کاری مورد نظر می سنجند.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com