جلوگیری از حذف شدن برنامه‌ها در آیفون و آیپد

جلوگیری از حذف شدن برنامه‌ها در آیفون و آیپد

 تصور کنید والدینِ فرزند بازیگوشی هستید که از سَرک کشیدن در دنیای اطرافش دست بر نمی‌دارد یا برادرزاده یا خواهرزاده‌ای که تا گوشی آیفون شما را می‌بیند تندتند روی آن انگشت می‌زند.

how-to-restrict-deleting-apps-ios-restrictions-2 در این آموزش قصد داریم راهی را به شما نشان دهیم تا به وسیله‌ی آن، دیگر هیچ‌کس بدون دانستن رمز عبور شما نتواند برنامه‌هایتان را از روی iOS پاک کند.

خوشبختانه این اپلِ باهوش، فکر همه‌جا را کرده و به یاد آن‌هایی که دستگاه‌هایشان ۲۴/۷ در دست دوست و اقوام می‌افتد بوده است؛ چرا که iOS دارای قابلیتی است که با محدود کردن دسترسی‌ها استفاده‌ی روزانه‌ی ما و دوستانمان را از این دستگاه‌ها راحت‌تر می‌کند.

چگونه از حذف شدن برنامه‌ها در آیفون و آیپد جلوگیری کنیم؟

 ۱) به مسیر SettingsGeneralRestrictions بروید.

۲) اگر نیاز بود رمز عبور خود را وارد کنید.

enter-passcode-enable-restrictions

کسانی که تاکنون از قابلیت‌های محدودسازی استفاده نمی‌کردند ابتدا باید بر روی گزینه‌ی Enable Restrictions موجود در بالای صفحه تپ کرده و یک رمز عبور تعیین نمایند.

 نکته: برای امنیت بیشتر بهتر است این رمز عبور را متفاوت از رمزی که برای قفل گشایی دستگاه خود گذاشته‌اید انتخاب کنید. اگر رمز محدودیت (Restrictions) خود را فراموش کرده‌اید، تا زمانی که نرم افزار دستگاه خود را Restore نکنید نمی‌توانید از تنظیمات آن استفاده کنید.

۳) در بخش Allow، سوئیچ Deleting Apps را به حالت OFF درآورید.

iOS-9-Restrictions-Deleting-Apps-disabled-iPhone-screenshot-001
۴) فراموش نکنید که برای اعمال این تنظیمات باید با استفاده از علامت فلش به منوی اصلی تنظیمات برگردید، در غیر این صورت با خارج شدن معمولی از این اپلیکیشن تغییرات اعمال نخواهند شد.

بخوانید  ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان Jeff Bezos

 با انجام این کار از این پس با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی برنامه‌ها دیگر گزینه‌ی x ظاهر نخواهد شد، و عملاً کسی بدون دانستن رمز شما قادر به حذف این برنامه‌ها نیست.

برای جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های جدید باید سوئیچ گزینه‌ی Installing Apps را از بخش Restrictions به حالت OFF درآورید. با استفاده از همین روش می‌توانید امکان پرداخت درون برنامه‌ای یا In-App Purchases را هم غیر فعال کنید.

سایر اطلاعات

منبع: www.iapplecenter.com