گوگل به توسعه دهنده های هندی برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد

گوگل به توسعه دهنده های هندی برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد

گوگل برنامه جدیدی را به‌ منظور آموزش دو میلیون توسعه‌دهنده نرم‌افزار با تمرکز ویژه روی پلتفرم اندروید، در کشور هند آغاز کرده است. به گزارش بلومبرگ، این سیاست در راستای رقابت هر چه بیشتر با شرکت اپل و به‌منظور توسعه طیف گسترده‌تری از نرم‌افزارهای آمیخته با نوآوری برای اکوسیستم دستگاه‌های الکترونیکی همراه، به مرحله اجرا درآمده است. برنامه گوگل با عنوان Android Skilling به‌طور رایگان و از طریق صدها دانشگاه دولتی و آزاد و همچنین مدارس این کشور، در سال جاری پیش روی مشتاقان قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام گوگل، این پروژه در قالب سیاست‌های دولت هند نیز توسط شرکت توسعه مهارت‌های ملی به مرحله اجرا خواهد رسید. براساس پیش‌بینی تحلیلگران، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ میلادی، کشور هند با جمعیت ۴ میلیون نفری بزرگ‌ترین جامعه توسعه‌دهندگان را در اختیار داشته باشد و از این لحاظ از ایالات متحده آمریکا پیشی بگیرد. این در حالی است که به گفته Caesar Sengupta مسئول بخش مدیریت محصولات شرکت گوگل، تنها یک چهارم از این افراد به توسعه نرم‌افزار ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه مشغولند. او در این خصوص می‌گوید: “ما معتقدیم هند می‌تواند به افزایش خلاقیت و شکل‌دهی تجربه اینترنتی میلیاردها کاربری که با استفاده از پلتفرم‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه، آنلاین هستند یا آنلاین خواهند شد کمک کند.”

گوگل قصد دارد دوره‌های آموزشی را به‌طور رایگان پیش روی میلیون‌ها توسعه‌دهنده قرار دهد تا در نهایت کشور هند را به پیشتاز جهانی توسعه نرم‌افزارهای ویژه دستگاه‌های همراه تبدیل کند. Peter Lubbers سرپرست بخش توسعه آموزش‌های شرکت گوگل در این خصوص می‌گوید: “ما امیدواریم تا پروژه خود را در دو هزار دانشگاه مختلف و ۴ هزار دانشکده به مرحله اجرا درآوریم تا با این راهکار، سالیانه مقدمات آموزش ۲۵۰ هزار دانشجو را در این دانشگاه‌ها مهیا کنیم.”

بخوانید  آیا قابلیت Night Shift در آیفون باعث بهبود خواب می‌شود؟

اگرچه از نظر تعداد افراد پشتیبانی شده، پروژه گوگل در نوع خود بزرگ‌ترین راهکار اجرا شده به حساب می‌آید اما شرکت اپل نیز برنامه‌هایی برای تعامل هرچه بیشتر با توسعه‌دهندگان هندی دارد. در ماه می و در خلال اولین دیدار رسمی تیم‌کوک مدیر اجرایی اپل از هند، این شرکت رسما از راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های توسعه نرم‌افزاری در بنگالور مرکز فناوری هند خبر داد، اقدامی که در نهایت پشتیبانی تخصصی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای iOS را به همراه خواهد داشت. این تجهیزات جدید، دسترسی ویژه توسعه‌دهندگان به ابزارهای ویژه تولید برنامه‌هایی همراه با نوآوری و خلاقیت را در سراسر جهان امکان‌پذیر می‌سازند. Ankit Jain تحلیلگر SimilarWeb معتقد است این برنامه‌های اپل و گوگل، از جدیت آن‌ها برای ورود و فعالیت در بازار هند حکایت دارند.

سایر اطلاعات

منبع: www.itiran.com