ارائه ‌ی قابلیت ‎های Dark Mode و Split Screen در iOS 10

ارائه ‌ی قابلیت ‎های Dark Mode و Split Screen در iOS 10

استفاده از تم تیره‎ در وب ‎سایت کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل و اپلیکیشن WWDC اشاره به پتانسیل قرارگیری یک حالت تیره (Dark Mode) در آیفون دارد که قرار است بخشی از iOS 10 باشد. وب ‎سایت iHelpBR تصاویری را منتشر کرده است که طی آن تصور می‌شود که استفاده از این حالت در دستگاه‎های iOS چه تغییری در ظاهر آن‎ها ایجاد خواهد کرد.
  ارائه ‌ی قابلیت ‎های Dark Mode و Split Screen در iOS 10
در این تصاویر وجود یک حالت تیره در تمامی بخش‎های سیستم ‎‎عامل دیده می‎شود که نشان می‌دهد پس ‎زمینه‎های تیره در اپلیکیشن‎ هایی نظیر Messages, Mail, Contacts, News و موارد متعدد دیگر، چگونه به نظر خواهد آمد. این وب ‎سایت فرض می‎کند که باید انتظار داشت در زمان غروب آفتا‎ب این قابلیت به صورت خودکار فعال شود و به دنبال آن کل بخش‎های سیستم‎ عامل تیره شود، همانند با چیزی که در حال حاضر در اپلیکیشن Maps رخ می‎دهد.

این وب ‎سایت تصور می‎کند که حالت تیره (Dark mode) که به اپلیکیشن‎های داخلی اپل و منوی سیستمی و هم‎چنین اپلیکیشن‎های شخص ثالث بسط داده می‎شود از رابط برنامه‌نویسی Dark mode بهره می‎برد.

ارائه ‌ی قابلیت ‎های Dark Mode و Split Screen در iOS 10
ویژگی مفهومی دیگر معرفی شده در سایت iHelpBR شامل پشتیبانی از قابلیت‎های تصویر در تصویر و تقسیم صفحه به منظور انجام دادن چندین کار می‎شود. به این ترتیب شاهد این خواهیم بود که در زمان استفاده از آیفون در حالت افقی این قابلیت‎های آی‎پد به آیفون نیز آورده شود. مشخص نیست که اپل ارائه‎ی این قابلیت‎ها را در آیفون به دلیل اندازه‎ی صفحه‎ی نمایش کوچک‎تر در مقایسه با آی‎پد در نظر دارد یا نه، ولی قطعاً برخی از کاربران از این قابلیت استقبال می‎کنند.

بخوانید  المپیک ریو و خطر حمله هکرها

از سال ۲۰۱۴ و عرضه‎ی OS X Yosemite، سیستم عامل OS X دارای یک حالت تیره است به نحوی که نوار منو، داک و منوهای سیستمی تیره‎تر می‎شوند و از آن زمان، بسیاری خواهان قرار دادن این قابلیت در iOS بوده‎اند. با وجود ظاهر تیره‎تر اپلیکیشن WWDC اپل و وب‎سایت WWDC، هیچ گواه قاطعی مبنی بر شکل‎گیری این احتمال وجود ندارد و همه چیز در حد حدس و گمان است.

ارائه ‌ی قابلیت ‎های Dark Mode و Split Screen در iOS 10
iOS 10 به همراه OS X 10.12 و نسخه‎های جدید watchOS و tvOS در هفته‎ی بعد معرفی خواهند شد. انتظار می‎رود که اپل در زمان ارائه‎ی نکات کلیدی در کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان خود از سیستم‎ عامل‎های جدید رونمایی کند، رویدادی که در ۲۴ خرداد در ساعت ۱۰ صبح به وقت منطقه‎ی زمانی اقیانوس آرام آغاز می‎شود.

به دنبال این معرفی، اپل به احتمال زیاد نسخه‎های بتای‎ سیستم ‎عامل‎های جدید را در اختیار توسعه‎دهندگان قرار می‎دهد.

سایر اطلاعات

منبع: www.iapplecenter.com