برای راه اندازی وب سایت از هاست ایرانی یا خارجی استفاده کنیم؟

برای راه اندازی وب سایت از هاست ایرانی یا خارجی استفاده کنیم؟

هاست ایرانی یا خارجی؟ این جمله ای است که خیلی از افرادی که به تازگی به دنیای کاربران و توسعه دهندگان دنیای مجازی پیوسته اند در ذهن دارند. شاید شما هم یکی از این افراد هستید… مدیر سایتی که در شرف تأسیس است، فردی که تمایل به طراحی و برپایی سایت برای شرکت، مدرسه، مغازه، دانشگاه، موسسه، سازمان و یا هر نهادی را دارد و یا شاید هم کاربر حرفه ای رایانه ای که وقتی در عرصه انتخاب یک میزبان خوب وارد شده است هرچه بیشتر تحقیق می کند بیشتر مردد می شود.

iranian-or-foreign-hosting-which-option-is-more-appropriate-2

این روزها پلن های هاست داخل کشور توسط میزبان هایی مانند آسیاتک و … ارائه شده و برای خیلی از وبمسترها سواله که برای سئو، هاست داخل ایران بهتر است یا هاست خارج از کشور؟

ابتدا باید این را بدانیم که هاست داخل ایران و هاست خارج ایران یعنی چه؟
میزبان وب امکاناتی دارد که در مکانی قرار دارد و از آن منطقه محتوای سایت شما برای بازدیدکنندگان ارسال میشود حالا وقتی می گوییم هاست ایران یعنی کلا سرور و امکانات میزبانی در خود ایران می باشد و وقتی می گوییم هاست خارج یعنی خارج از مرزهای ایران مثلا در آلمان، آمریکا، کانادا و … قرار دارد.

توجه داشته باشید که اگه شرکت ارائه کننده هاست شما در ایران باشد لزوما دلیل نمی شود هاست ایرانی باشد مثلا سرویس هایی که شرکت نت افراز در حال حاضر ارائه می کند هاست خارج از کشور است نه داخل کشور و آنها فقط فروشنده هاست خارجی هستند.

مزایا و معایب هاست های داخل کشور و خارج کشور برای سئو سایت
مزیت کلی هاست ایران نسبت به هاست خارج از کشور بر میگردد به سرعت لود سایت برای بازدیدکنندگان داخل ایران. یعنی شما اگر بازدیدکنندگانتان از داخل ایران باشند، صفحات شما برای آنها سریعتر بارگزاری می شود.

بخوانید  آموزش فعال کردن رمز عبور ترکیبی الفبایی و عددی در آی او اس

iranian-or-foreign-hosting-which-option-is-more-appropriate-3
دقیقا همین مزیتی که گفتیم عیب هاست داخل ایران برای سئو سایت میشود. سرعت بارگزاری برای کاربران داخل کشور خوب می شود همچنین برای کاربران خارج از کشور که مهمترین آنها روبوت های موتورهای جستجو از جمله روبوت های گوگل هستند، خیلی بالا می رود و دقیقا از همانجایی که گوگل بر مسئله سرعت بارگزاری سایت حساس می باشد همین امر یک نمره منفی برای سئو سایت شما خواهد بود.

پس در آخر باید بدانید که اگه به فکر جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو هستید، اصلا سراغ هاست ایران نروید ولی اگه نوع سایتتان طوری است که کاری به موتورهای جستجو ندارید، حتما هاست داخل ایران را انتخاب کنید. همچنین در انتخاب هر کدام آنها دقت کنید که هاست شما پشتیبانی قوی و خوبی داشته باشد.

تعدادی از نکات:
– بهتر است اگر قصد ساخت انجمن را دارید از هاست های ایران استفاده کنید به دلیل بالاتر بودن سرعت برای کاربران .
– وب سایت شما چه بر روی سرور داخل کشور و چه بر روی سرور خارج کشور قرار داشته باشد از کلیه نقاط دنیا قابل دسترسی می باشد و این سرویس ها مختص به منطقه خاصی نیست.
– برخی از کاربران به اشتباه گمان می کنند که سرویس هاست ایران تنها برای دامنه های ملی قابل استفاده می باشد، باید عرض شود که این تفکر کاملا اشتباه است و هر دو سرویس هاست ایران و خارج از ایران برای کلیه دامنه های ملی و بین المللی قابل استفاده می باشد.

سایر اطلاعات

منبع: www.seowebsites.ir