خدمات خوب برای مشتری چیست؟

خدمات خوب برای مشتری چیست؟

عقاید و نظرات مختلفی در مورد حمایت و پشتیبانی از مشتری وجود دارد.  در هر حوزه ای که بخواهید کار کنید باید از مشتریان خود حمایت نمایید و  خدمات مناسبی در اختیارشان قرار دهید. اما سوال اینجاست که خدمات خوب برای مشتری چیست ؟ برخی از افراد معتقدند خدمات خوب برای مشتری تنها در مورد محصولات و پشتیبانی آن است . برخی نیز فکر می کنند این نوع خدمات  حضور در رسانه های اجتماعی است. هر کس آیده و نظری دارد  اما واقعا بهترین خدمات برای مشتریان چه خدمات و سرویس هایی است؟

خوب حقیقت این است که پاسخ به این سال برای همه افراد  وهمه کسب وکارها یکسان نیست. اما ما بینش واقعی و مبتنی بر داده  ای که داریم که نشان خواهیم داد چه خدماتی برای مشتریان مهم است.

خدمات خوب به مشتری چیزی بیشتر از سرعت است
به نظر می رسد سرعت یک حمایت کلیدی از مشتریان است . بله داشتن سرعت خوب، بسیار مهم است اما آنقدرها که شما فکر می کنید اهمیت ندارد. مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که داشتن یک رابطه خوب و مناسب بسیار مهم تر از سرعت است. مشتریان به دنبال این رابطه هستند و نیاز ی به سرعت بالا ندارند. سرعت یک فاکتور ضروری برای ارتباط  خوب و موثر با مشتری است اما داشتن یک رابطه خوب و دوستانه از اهمیت بالاتری برخوردار است. به جای اینکه تنها بر روی سرعت تمرکز داشته باشید سعی کنید رابطه خوب و دوستانه ای با مشتریان خود ایجاد نمایید.
    خدمات خوب برای مشتری چیست؟به جز رسانه های اجتماعی، که مشتری در این موقعیت به سرعت نیاز دارد
زمانی که در مورد پشتیبانی از طریق ایمیل ، چت یا تلفن صحبت می کنید، داشتن یک سرویس و خدمات خوب برای مشتری یکسان نخواهد بود. در هرکدام از این موارد شما باید گزینه های متفاوتی را مد نظر داشته باشید.  زمانی که صحبت از رسانه اجتماعی به میان می آید ، سرعت مهم ترین فاکتوری است که باید در نظر گرفته شود. مطالعات نشان می دهد که ۳۲ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی که با برندی در تماس بودند؛ انتظار داشتند پاسخ خود را در عرض ۳۰ دقیقه دریافت نمایند و ۴۲ درصد نیز انتظار داشتند این پاسخ در طول ۶۰ دقیقه به دستشان برسد. مشتریان دوست ندارند برای دریافت پاسخ روزها یا شاید هفته ها منتظر بمانند . اگرچه این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد اما مشتریان همیشه دوست دارند در رسانه های اجتماعی خدمات پر سرعت تری دریافت نمایند.
خدمات خوب برای مشتری چیست؟یک خدمت خوب برای مشتری آسان کردن کارها برای اوست
شاید بتوان گفت ایجاد مشتریان وفادار نیازمند آسان کردن کارها برای او است.در اینگونه شرایط مشتری حس خوبی خواهد داشت و سعی می کند همه موارد را به دقت انجام دهد. همین امر موجب می شود یک رابطه پایدار و به یاد ماندنی ایجاد گردد. کم کردن تلاش های مشتریان برای انجام یک فرآیند خاص بسیار مهم است. در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۷ ، معلوم شد که مهم ترین فاکتور برای افزایش وفاداری مشتری کاهش کارهایی است که مشتری باید درگیر آن شود. خوب حتما از خودتان می پرسید چگونه می توان به این کار دست پیدا کرد؟ جواب آن بسیار ساده است. اگر مشتریان شما برای حل مشکلشان به چیزی نیاز داشتند، آن را خودتان برایشان انجام دهید. اگر مشتریان برای دسترسی به اکانت خود نیاز به  آپدیت کردن دارند، اینکار را خودتان انجام دهید. معمولا در طی فرآیند خرید از مشتریان می خواهند برای حل مشکلشان کارهای زیادی انجام دهند . همین امر موجب می شود مشتری رضایت و تجربه خوبی از شرکت شما نداشته باشد. پس رویکرد خود را تغییر دهید.
خدمات خوب برای مشتری چیست؟اگر می خواهید مشتری را ترغیب به انجام کاری کنید خبرهای خوب را اول از همه بگویید
این یک صحبت کلیشه ای است. فرض کنید شما یک خبر خوب و یک خبر بد دارید. کدام خبر را زودتر به دست مشتری می رسانید؟ در شرایط مختلف پاسخ به این سوال نیز متفاوت است. اما  ترتیبی که شما اتخاذ می کنید می تواند عکس العمل مشتری را تغییر دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، اگر می خواهید مشتری رفتار و عملکرد بهتری داشته باشد باید ابتدا خبر خوب را در اختیارش بگذارید. اما اگر در ابتدا خبر بد را به او بدهید در مورد چیزی که بعدا به او خواهید گفت احساس بهتری خواهد داشت.
خدمات خوب برای مشتری چیست؟یک سرویس خوب برای مشتری، داشتن استراتژی بازاریابی قدرتمند است
در دنیای امروز، کسب وکارها برای اینکه مشتری شاد و وفاداری داشته باشند بر روی خدمات بهتری سرمایه گذاری می کنند . زمانی که مشتری از خدمات شما راضی باشد می تواند مشتریان دیگری را نیز وارد شرکت نماید. همچنین داشتن یک مشتری راضی باعث کاهش هزینه های شما می شود. احتمال فروش خدمات به مشتریان موجود ۱۴ برابر بیش تر از احتمال فروش به مشتریان جدید است. بنابراین داشتن یک خدمات بد می تواند رابطه شما را خراب کند.

بخوانید  آموزش فعال کردن رمز عبور ترکیبی الفبایی و عددی در آی او اس

خدمات خوب برای مشتری چیست؟

خدمات خوب برای مشتری یک هدف متغیر است
خلاصه کردن خدمات خوب برای مشتری در یک جمله اصلا کار آسانی نیست. اما داشتن پشتیبانی و حمایت خوب بدین معنی است که شما به طور مداوم موارد جدیدی را یاد می گیرید و سعی می کنید بهترین تجربه را در اختیار  مشتریان خود قرار دهید. خبر خوب این است که شما می توانید  خدمات بهتری برای مشتریان خود داشته باشید. این گزینه با تلاش و کوشش به دست خواهد آمد.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com