دانلود کتاب آموزش ۱۵ افزونه وردپرس

دانلود کتاب آموزش ۱۵ افزونه وردپرس

افزونه وردپرس چیست؟
افزونه به معنای نرم افزار کوچکی است که به برنامۀ اصلی امکانات جانبی و مکمل را اضافه می‌کند. که در وردپرس افزونه‌ها، امکاناتی را به این نرم افزار تحت وب افزوده و باعث افزایش کارآیی آن می‌شوند. به طور عادی در وردپرس شما فقط می‌توانید از امکاناتی که در هستۀ آن وجود دارد استفاده کنید. البته این امکانات آن قدر کامل هست که شما نیازی به چیز دیگری نداشته باشید. اما از آنجایی که گنجاندن امکانات بیشتر باعث سنگین‌تر شدن آن می‌شود، و از طرف دیگر همۀ کاربران وردپرس به آن نیازی ندارند، این افزونه‌های وردپرس هستند که کار توسعۀ امکانات وردپرس را به عهده دارند.

البته به افزونۀ وردپرس، پلاگین وردپرس هم می‌گویند که به دلیل فارسی نبودن این عبارت، بهتر است از افزونه در عوض پلاگین استفاده کنیم.

افزونه‌های وردپرس توسط کاربران آن و کسانی که به برنامه‌نویسی PHP و MySQL تسلط دارند توسعه پیدا می‌کنند و از توابع و امکانات هستۀ وردپرس استفاده می‌کنند. برای توضیح عملی‌تر کارکرد افزونه‌های وردپرس، بهتر است که یک مثال عملی بزنم. ارسال خبرنامه به وسیلۀ پست الکترونیک یا رایانامه در امکانات اولیۀ وردپرس جایی ندارد. اما اگر خواسته باشید این امکان را به تارنمای وردپرسی خود اضافه کنید، باید یک افزونه روی آن نصب کنید که توسط توسعه دهندۀ آن ساخته شده است.

پس از نصب کردن افزونه است که بخش‌هایی به قسمت پیشخوان وردپرس شما اضافه شده و شما می‌توانید با آنها اقدام به ارسال خبرنامه به کاربران یا مشترکین سایت خود کنید. برای هر کاری که فکرش را بکنید، افزونه‌ای وجود دارد که فقط کافی است با چند کلیک ساده آن را روی تارنمای خود نصب کنید. پس اگر تا به حال فکر می‌کردید که نیاز است کدنویسی طراحی سایت را یاد داشته باشید، تا بتوانید امکانات اضافه را به وردپرس خود اضافه کنید، در اشتباه بودید. چون خود پایگاه اصلی وردپرس بخشی به نام Plugins یا افزونه‌ها دارد که به راحتی می‌توانید از آنجا افزونۀ مورد نظر خود را به دست آورید.

بخوانید  آموزش برنامه نویسی جاوا قسمت هشتم

دانلود کتاب آموزش ۱۵ افزونه وردپرس

اگر مدیر وب سایت وردپرسی هستید حتما با پلاگین ها یا افزونه های وردپرسی آشنایی دارید. این افزونه ها قابلیت های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند و مهم هست که این افزونه ها را بشناسید و بتوانید با آن ها کار کنید. شاید تا به حال به دنبال افزونه های مهم و کاربردی بسیاری بوده اید و وب سایت های بسیاری را گشت و گذار کرده اید. کتاب حاضر ۱۵ افزونه را معرفی و به طور کامل خدمتتان آموزش می دهد.

افزونه هایی که در این جلد آموزش داده شده اند:
WordPress By Yoast Seo
W3 Total Cash
Google XML sitemap
Contact From 7
WP Optimize
 …

نویسنده: مصطفی سعیدی
موضوع: طراحی وب سایت
تعداد صفحات: ۱۰۰
فرمت: کتاب PDF
زبان: فارسی
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

توجه داشته باشید که جهت اجرای این فایل نیاز به برنامه Adobe Acrobat Reader می باشد.

سایر اطلاعات
دانلود با لینک مستقیم

منبع: www.ketabesabz.com ، www.webnology.ir