فینال لیگ برنامه ‌نویسی ایران ۵ و ۶ خرداد برگزار می‌شود

فینال لیگ برنامه ‌نویسی ایران ۵ و ۶ خرداد برگزار می‌شود

۲۵۰ نفر در فینال مسابقه‌ کدکاپ شریف طی روزهای ۵ و ۶ خردادماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هدف از این مسابقه افزایش مهارت برنامه‌نویسی در سرتاسر ایران است.

پس از برگزاری مسابقه مقدماتی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری و به صورت آنلاین، از بین ۸۰۰ نفر که در مسابقات شرکت کرده بودند ۲۵۰ نفر برتر به مرحله فینال راه پیدا کرده اند. شرکت‌کنندگان محترم در این مسابقه مجاز به استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا، ++C و C بودند و در طول ۱۴ ساعت زمان مسابقه، ۶۲۱۷ بار کد پاسخ مورد نظرشان را ارسال کرده اند. از ۶۲۱۷ کد ارسال شده، زبان‌های C و ++C با ۴۰۲۳ ارسال حدود ۶۵ درصد ارسال‌ها را داشته است. بعد از این زبان‌ها، زبان پایتون(۲و۳) با ۱۱۱۷ ارسال، حدود ۱۸ درصد ارسال‌ها و زبان جاوا با ۹۸۷ ارسال، حدود ۱۶ درصد ارسال‌ها را داشته‌اند.

فینال لیگ برنامه‌نویسی ایران ۵ و ۶ خرداد برگزار می‌شود
هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقه‌ای، افزایش مهارت برنامه‌نویسی در سرتاسر ایران است. مسابقات برنامه نویسی بسیاری در سطح کشور برگزار می‌شود که به دلایل مختلف، از جمله بعد مسافت، سطح بالا یا پایین مسابقات و غیره، شرکت در آن برای همه‌ی= افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی امکان‌پذیر نبوده است. اما در لیگ برنامه‌نویسی ایران سعی شده استاندارد جدیدی از مسابقه‌ برنامه‌نویسی تعریف و هدف شرکت حداکثری افراد برنامه‌نویس در این مسابقه باشد. سعی شده سوالات نه آنقدر آسان باشد که برنامه‌نویسان کم‌تجربه‌تر از مسابقه زده شوند و نه آنقدر سخت باشد که فقط افراد با توانایی بالای برنامه‌نویسی و الگوریتمی قادر به پاسخگویی به سوالات باشند. همچنین، سعی شده با ایجاد فضای پرسش و پاسخ مناسب، مشکلات دوستانی که شاید دفعات اولی است که در چنین مسابقه‌ای شرکت می‌کنند؛ حل شود.

بخوانید  آسیب پذیری اپلیکیشن‌های iOS نسبت به اندروید بیشتر است

اکنون؛ به فینال این مسابقات نزدیک می‌شویم و روزهای ۵ و ۶ خردادماه در دانشگاه صنعتی شریف منتخبان این دوره مشخص خواهند شد. جوایزاین مسابقه مسابقه‌ ۶۰ ربع سکه بهار آزادی به ۱۰ تیم برتر به همراه اعطای ۱۰۰ گواهینامه به ۱۰۰ نفر برتر است. این مسابقات توسط آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف ( لایتک ) و سامانه Quera   و با همکاری مجموعه شرکت های حصین، شرکت گسترش تجارت الکترونیک دنا ، شرکت پردیس اول کیش، شرکت همکاران راهپویان همتا، شرکا اپسان، موسسه مبنا، مجموعه پرآوید، شرکت مبین نت برگزار خواهد شد.

برای ورود به وبسایت کدکاپ اینجا کلیک کنید

سایر اطلاعات

منبع: www.shabakeh-mag.com