نسخه لینوکس نرم افزار Microsoft SQL Server عرضه می شود

نسخه لینوکس نرم افزار Microsoft SQL Server عرضه می شود

مایکروسافت در جدیدترین اطلاعیه خود از انتشار نسخه لینوکس نرم افزار پایگاه داده SQL Server خبر داد. این نرم افزار پایگاه داده به عنوان یکی از نرم افزارهای محبوب در زمینه مدیریت اطلاعات به شمار می رود، اما تا پیش از این به غیر از سیستم عامل ویندوز بر روی هیچ سیستم عامل دیگری در دسترس نبوده است و این گام مایکروسافت نشان از تلاش کمپانی فوق جهت جذب بازار پایگاه داده ها در سایر پلتفرم ها را دارد.

تغییر رویکرد مایکروسافت در قبال عرضه نرم افزارهای اختصاصی این شرکت بر روی پلتفرم های دیگر نشان از تغییر سیاست های شرکت از حالت فروش سیستم عامل و کسب درآمد به صورت سنتی به حالت کسب درآمد از کلیه سیستم عامل ها به شیوه نوین دارد. مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه خود با روزنامه نیویورک تایمز در رابطه با این اقدام مایکروسافت اعلام کرده است که در دنیای امروز داده ها در مرکز توجه قرار دارند و استراتژی کنونی شرکت ها تاکید ویژه ای بر خود سیستم عامل ندارد.

شایان ذکر است که نسخه آزمایشی و اولیه SQL Server برای سیستم عامل لینوکس از هم اکنون در دسترس است ولی نسخه نهایی و کامل آن اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. برخلاف استیو بالمر (مدیرعامل پیشین مایکروسافت)، ساتیا نادلا سیاست های بازتر و جدیدتری برای این کمپانی اتخاد می کند، از جمله قدم های پیشین مایکروسافت برای آشتی با کاربران لینوکس را می توان هماهنگی فضای ابری Azure با لینوکس دانست که مورد حیرت اصحاب دنیای فناوری اطلاعات شد. استیو بالمر مدیرعامل پیشین مایکروسافت همواره از لینوکس به عنوان یک سرطان در دنیای رایانه ها یاد می کرد.

سایر اطلاعات

منبع: www.tarashe.com