کاهش ۳۳ درصدی لایک ها و کامنت های اینستاگرام

کاهش ۳۳ درصدی لایک ها و کامنت های اینستاگرام

اینستاگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر فعال جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعیست.اما با وجود افزایش تعداد کاربران ، تعاملات اجتماعی در این شبکه رو به کاهش است.طی یک گزارش تحقیقی جدید ، لایک ها و کامنت ها در اینستاگرام طی یک سال اخیر ۳۳درصد کاهش داشته است.

طبق گزارش شرکت تحلیلگر شبکه های اجتماعی Quintly، میزان تعاملات اجتماعی بین کاربران اینستاگرام بسیار کاهش یافته و در حقیقت در خواب زمستانی به سر می برد.البته کاربرانی که از ۱ تا ۱۰۰۰ فالوور دارند شاید تغییر زیادی در تعداد کامنت ها و لایک ها احساس نکنند اما کاربرانی که بیشتر از ۱۰۰ هزار فالوور دارند  این تغییرات را تا ۳۶ درصد کاهش کاملا مشهود می دانند.کاربرانی که بیشتر از ۱۰ میلیون فالوور دارند حتی این رقم کاهش را بسیار بیشتر می دانند.

با وجود این سقوط در آمار تعاملات اجتماعی، اینستاگرام هنوز هم در میان بقیه رقبایش مانند فیس بوک و توییتر از نظر میزان لایک و کامنت پیشتاز است.

یکی از دلایل کاهش این آمار، بزرگ شدن و گسترش پیدا کردن این شبکه است. هرچه تعداد افراد مشهور و شرکت های محبوب در شبکه های اجتماعی بالاتر می رود،کاربران در صفحات خود با تعداد بیشتری اکانت مواجه هستند گه شاید نتوانند به همه آنها توجه کنند.

طبق گزارش  Quintly، یک کاربر معمولی شاید تعداد بسیار زیادی از اکانت های مورد علاقه خود را دنبال کند اما زیاد فرصت نکند مانند یک سال پیش به همه انها توجه نشان دهد و در صفحات مورد علاقه خود شرکت فعال داشته باشد به همین دلیل تعاملات اجتماعی در یک پست این شبکه کاهش پیدا می‌کند.

بخوانید  چگونه تعداد کاربران را در کانال تلگرام افزایش دهیم؟

دلیل دیگر این مسئله میتوانند ماهیت جدید بازارگونه اینستاگرام و راه‌اندازی بخش تبلیغات شرکتی و کسب وکارها در آن باشد.تبلیغات در اینستاگرام بسیار موفق آمیز و پرمنفعت بوده است اما ظاهر تبلیغات گونه بسیاری از پست ها به مرور زمان کاربران را دلزده میکند و میتواند یکی از دلایل بی توجهی آنها باشد.

Quintly  پیشنهاد میدهد اگر میخواهید فالوورهای خود را فعال نگه دارید سعی کنید اصالت پست های خود را حفظ کنید.چه یک عکس حرفه ای و شخصی به اشتراک می گذارید چه تبلیغ یک برند، تلاش کنید پست‌هایتان گرم و خودمانی باشد و بیننده ان را مانند پستی از یک دوستش ببیند.

Rate this post
سایر اطلاعات

منبع: www.itiran.com