مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری از طریق بازاریابی موثر و کارآمد، مشتریان پایه یک سازمان را تقویت می کند. در حقیقت، این سیستم از طریق بهبود عملکردهای بازاریابی و اجرای آن، ابعاد جدیدی را در زمینه بازاریابی ایجاد کرده است. در طول چند سال اخیر، استراتژی های بازاریابی مرتبط با اتوماسیون اداری همچون بازاریابی مستقیم، بازاریابی از طریق وب، بازاریابی ایمیلی و غیره رشد فزاینده ای داشته است. این استراتژی های بازاریابی در مقایسه با روش های سنتی امیداوار کننده تر هستند و می توانند برای تجارت افراد کارایی خوبی داشته باشند. این موارد همچنین می تواند برای دستیابی به یک نرخ پاسخ مناسب در کمپین های بازاریابی مفید باشد، هزینه ها را کاهش دهد و سرمایه گذاری سازمانی را بهبود ببخشد. جنبه های مختلف بازاریابی مبتنی بر سی آر ام در زیر بحث شده است.

۱- بازاریابی از طریق وب :
با محبوبیت رو به رشد وب سایت ها، مشتریان به سمت بازاریابی وب سایت و یا خرید از وب روی آورده اند. اینکار به مشتریان و تامین کنندگان کمک می کند در یک محیط زمان واقعی و صرف نظر از مکان فعالیت کنند. برخی از مزایای عمده بازاریابی از طریق وب سایت، در زیر معرفی شده است.

از آنجایی که در اینگونه موارد، دستیابی به مشتریان از طریق غیر حضوری انجام می شود، هزینه های آن کاهش پیدا می کند.
تامین کنندگان می توانند به تعداد بالایی از مشتریان در کمترین زمان ممکن دست یابند.
کمپین بازاریابی آنلاین می تواند به آسانی مورد بررسی قرار گیرد، ارزیابی شود و مورد پیگیری قرار بگیرد.
فرآیند انتخاب هر محصول یا برندی به خاطر تحقیقات تایید شده آنلاین و تکنیک های تجزیه و تحلیل تقویت شده است.
کمپین های بازاریابی آنلاین در مقایسه با کمپین های دستی بیشتر تبلیغاتی هستند.

بخوانید  آموزش برنامه نویسی پی اچ پی قسمت اول

۲- بازاریابی از طریق ایمیل:
بازاریابی از طریق ایمیل، به یک روش موثر و ارزان در مقایسه با پست یا تلفن تبدیل شده است. همانطور که می دانید، بازاریابی از طریق ایمیل، یک نوع بازاریابی مستقیم و هدفمند است که داده ها های مورد نیاز را به طور دقیق از طریق پاسخ مشتریان به دست می آورد. ویژگی های جذاب این روش شامل خبرنامه ها، ارسال کوپن های تخفیف الکترونیکی ، کارت های الکترونیکی و موارد دیگر است.

۳- آنالیز آنلاین رفتار خرید مشتری:
سیستم سی آر ام می تواند پلتفرم مناسبی برای آنالیز رفتارهای خرید مشتری به صورت آنلاین باشد.این استراتژی تعاملی دقت و سرعت بالایی را فراهم می کند که شامل اطلاعات پیچیده و دقیقی از خرید مشتری و رفتارهای آن است. تجزیه و تحلیل فردی از این رفتار، می تواند به تشخیص علاقه مندی مشتری به برند یا محصول خاص کمک کند. به عنوان مثال یک سایت آنلاین فروش می تواند با استفاده از نصب یک سرویس در منزل با کمک CRM داده ها و رفتار خرید مشتریان را بررسی کند. اینکار با استفاده از تجزیه و تحلیل سابقه خرید مشتریان در گذشته انجام می شود که کسب و کار آینده را پیش بینی می کند. این دستیابی به رابطه بلندمدت با مشتری به وسیله هدف قرار دادن نیازهای اصلی آن می تواند منجربه رضایت مشتری گردد. تجزیه و تحلیل رفتارهای خرید مشتریان به صورت آنلاین کمک می کند تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی بر اساس دیدگاه های آینده و نیازهای مشتریان تغییر کند.

۴- پیش بینی استراتژی های بازاریابی در آینده:
بر اساس تغییر رفتارهای عاطفی مشتریان، استراتژی های بازاریابی نیز در حال تغییر است. ابزارها و تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری به افراد کمک می کند این تغییرات را از طریق آنالیز آماری رفتارهای خرید مشتریان درک کنند. این تکنیک ها برخی از تکنیک های تجزیه و تحلیل دقیق و پیچیده ای هستند که توسط سیستم های اتوماسیون اداری فراهم می شود که برای هر کدام از استراتژی های بازاریابی به نظر تایید شده می رسد.

بخوانید  آموزش برنامه نویسی پی اچ پی قسمت نوزدهم

۵- ساخت مدل های کسب وکار :
این گزینه برای سازمان ها بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می کند عملکرد بازاریابی خود را به طور منظم بررسی کنند . بنابراین این تکنیک ها هرگز رو به زوال نخواهند گذاشت و همیشه نتایج بسیار عالی به همراه خواهند داشت. این مدل های سی آر ام گرا برای دستیابی به اندازه گیری های دقیق عملکرد بازاریابی در سراسر سازمان کمک می کند.
این استراتژی های بازاریابی هم افزایی، باعث شده است که بخشی از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای تجارت های بازاریابی سطح بالا گسترش و توسعه یابد. بنابراین ترکیب آنها در درون سازمان بسیار مهم است.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com