Thinga موتور جستجویی برای کودکان

Thinga موتور جستجویی برای کودکان

امروزه با گسترش گجت های تکنولوژیکی رسانه اینترنت با زندگی کلیه سطوح سنی جامعه عجین شده است و از کودکان خردسال تا افراد کهنسال همگی بخشی از روزمرگی خود را با این رسانه در ارتباط هستند. اما گسترش بی حد مرز این رسانه و همچنین عدم وجود نظارت های بین المللی به محتوای منتشر شده بر روی فضای اینترنت باعث بروز نگرانی هایی مخصوصا در استفاده کودکان از این تکنولوژی شده است. کمپانی های بی شماری امروزه در تلاشند تا با ارائه محتوای مناسب از اینترنت برای کودکان از آسیب های احتمالی برای این رده سنی از جامعه جلوگیری کنند. پروژه های همچون Google Kids، GoGooligans و KidRex و یا پروژه متوقف شده Yahoo Kids را می توان از جمله این فعالیت ها در نظر گرفت.

اخیرا موتور جستجوی جدیدی با نام Thinga شروع به فعالیت کرده است که با ارائه محتوای مناسب برای کودکان در جستجوهای اینترنتی از انحراف این گروه سنی جلوگیری می کند. محتوای این موتور جستجو که بیشتر به صورت دستی توسط گروه پشتیبان سایت جمع آوری و ایندکس می گردد عاری از هرگونه نتایج تبلیغاتی است و همچنین صفحه اصلی این وب سایت علاوه بر ارائه امکان جستجو به نمایش جدیدترین و جالب ترین مطالب پیرامون حیوانات، زندگی، علم و … می پردازد.

وب سایت Thinga با ارائه پنل ویژه والدین در تلاش است تا کمک کند والدین کنترل کاملی بر روی فعالیت های فرزندان خود داشته باشند. استفاده از خدمات Thinga کاملا رایگان است و این کمپانی در نظر دارد برای تامین هزینه های پروژه مجله ای با نام Boom راه اندازی نماید که کاربران برای استفاده از آن نیاز به پرداخت حق عضویت خواهند داشت. همچنین فروش تی شرت، ماگ و … در تینگا استور و نمایش تبلیغات محدود و متناسب با سنین کودکان در موتور جستجو از دیگر منابع درآمد این پروژه خواهد بود.

بخوانید  دانلود اپلیکیشن Quran for Android برای سیستم عامل اندروید

منبع:
www.engadget.com
www.tarashe.com