آموزش وردپرس جلسه نوزدهم

آموزش وردپرس جلسه نوزدهم

بک آپ و بازگردانی در دایرکت ادمین
در جلسه ی هفدهم در مورد اهمیت تهیه ی نسخه ی پشتیبان یا بک آپ گرفتن از تمامی بخش های سایت وردپرس را بیان کردیم و راه های مختلف آن را به صورت کامل توضیح دادیم ، اما ممکن است برخی از هاست دایرکت ادمین استفاده کنند و در این زمینه دچار سردرگمی شده باشند که چگونه می توانند در دایرکت ادمین نسخه ی پشتیبان تهیه کنند و آن را دانلود کرده به کامپیوتر خود انتقال دهند تا خطری سایت آن ها را تهدید نکند. در این پست بک آپ گرفتن در دایرکت ادمین را آموزش می دهیم.

Create/Restore backups
در دایرکت ادمین دو ویژگی بک اپ گرفتن و بازگردانی در مواقع مورد نیاز موجود است.
شما می توانید پس از ورود به پنل هاست خود در قسمت “Your Account” این گزینه را مشاهده نمایید.

create-and-restore-backup-hamyarwpبا کلیک بر روی این گزینه وارد بخشی می شوید که حق انتخاب دارید. یعنی می توانید هر قسمتی را مورد نظر شماست علامت بزنید تا از آن بک آپ تهیه شود.
create-backup-hamyarwp

همانطور که میبینید به صورت تصویر بالاست و پس از انتخاب همه یا بخشی از قسمت ها می توانید انتخاب خود را انجام داده و سپس برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان بر روی گزینه ی “Create backup” کلیک کنید تا نسخه ی پشتیبان شما تهیه شود.

در قسمت پایین جمله ای به صورت “Click here for a list of your current backups” مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن وارد صفحه ای می شوید که تمامی بک آپ های گرفته شده را نمایش می دهد.

بخوانید  کجای هاست من فضا را اشغال کرده است؟

بازگردانی نسخه ی پشتیبان
restore-backup-hamyarwp
در صورتی که سایت شما دچار نقص شد و تنها راه برای درست کردن آن، بازگردانی نسخه ی پشتیبان بود می توانید از قسمت “Select a file to restore” آخرین نسخه ی پشتیبانی که تهیه کرده اید را بازگردانی نمایید.
همانطور که می بینید می توانید نوع فرمت فایل را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی “Select Restore options” کلیک کنید.

Select Restore options
restore-options-hamyarwp
همانگونه که در هنگام بک آپ گرفتن قادر به انتخاب فایل ها بودید و می توانستید مشخص کنید که از کدام بخش ها نسخه ی پشتیبان تهیه شود در هنگام بازگردانی نیز قادر به انتخاب هستید. پس از انتخاب بخش های مختلف می توانید بر روی گزینه ی “Restore Select Items” کلیک کنید تا عملیات بازگردانی را انجام دهد.

سایر اطلاعات

منبع: www.hamyarwp.com