۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه از مسدود کننده تبلیغات Ad-block استفاده می کنند

۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه از مسدود کننده تبلیغات Ad-block استفاده می کنند

بر اساس گزارش جدیدی که شرکت تحلیل‌گر PageFair و ادوبی منتشر کرده، تعداد کاربران فعال ماهانه نرم‌افزار Ad-block به ۲۰۰ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی فراتر از پیش‌بینی‌ها. نرم‌افزار Ad-block که وظیفه سد‌کردن نمایش تبلیغات موجود در وب‌سایت‌ها، موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی را دارد در ایالات متحده آمریکا نیز با استقبال فراوان کاربران روبه‌رو شده تاجایی که تعداد کاربران فعال ماهانه این نرم‌افزار با رشد ۵۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته، به ۴۵ میلیون نفر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است. در این راستا، وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر تحلیلی در باره میزان استفاده کاربران از این نرم‌افزار و تاثیرات بالقوه آن در دنیای وب منتشر کرده که نکات ارزشمندی را پیش روی ما قرار می‌دهد.

بر اساس این تحلیل، در صورتی که سیستم مسدودکردن نمایش تبلیغات روی گوشی‌های همراه، به سطحی که در حال حاضر در حوزه رایانه‌های رومیزی شاهد هستیم برسد، شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه رسانه‌های دیجیتالی با کاهش درآمد ۹.۷ میلیاردی روبه‌رو خواهند شد که تهدیدی جدی برای شرکت‌هایی است که به منظور کسب درآمد به نمایش تبلیغات متکی هستند.

میزان استفاده کاربران از نرم‌افزارهای مسدودکننده نمایش تبلیغات، تا حد زیادی به نوع محتوا و ترکیب جامعه مخاطب بستگی دارد. وب‌سایت‌هایی که محتویاتی مناسب برای پسران جوان منتشر می‌کنند (به‌عنوان مثال وب‌سایت‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدئویی) در مقایسه با وب‌سایت‌های انتشار خبر، با استفاده بیشتر کاربران از نرم‌افزارهای مسدودکننده نمایش تبلیغات روبه‌رو می‌شوند.

استفاده از راهکارهای ویژه برای جلوگیری از نمایش تبلیغات، با توجه به بهره‌مندی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و همراه شرکت اپل از فریم‌ورکی که توسعه نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، به ویژه افراد فعال در حوزه دستگاه‌های همراه آسان‌تر خواهد کرد، رشد چشمگیری را خواهد داشت.

بخوانید  مرورگر Edge جایگزین اینترنت اکسپلورر شد

نرم‌افزارهای مسدودکننده نمایش تبلیغات، عموما از یکی از دو روش موجود در جلوگیری از بارگذاری تبلیغات بهره می‌برند. در بیشتر موارد، این نرم‌افزارها از بارگذاری تبلیغات دیجیتالی که توسط لیستی مشخص از سرورها ارائه می‌شوند جلوگیری می‌کنند. تبلیغات مسدود شده عمدتا شامل ویدئو، محتویات مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات مرتبط با موتورهای جست‌وجو هستند.

شما می توانید از وب سایت Adblock Plus استفاده کنید که یکی از قدرتمند ترین شرکت ها در زمینه مسدود کردن تبلیغات در محیط ویندوز و تلفن همراه می باشد. با نصب  افزونه های گوگل کروم ، فایرفاکس و… همچنین مرورگر موبایل مخصوص سیستم عامل های اندروید و آی او اس از شر تبلیغات آزار دهنده راحت شوید.

سایر اطلاعات

منبع: www.itiran.com ، www.adblockplus.org