روش هایی که با آن می توانید بفهمید کسب وکار شما به CRM نیاز دارد

روش هایی که با آن می توانید بفهمید کسب وکار شما به CRM نیاز دارد

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما اجازه می دهد روابط  خود با مشتریان را کنترل کنید و فرآیند فروش را با دقت زیر نظر بگیرید. اگر از سیستم فعلی خود نتیجه مد نظر را نگرفته باشید ممکن است زمان مهاجرت به سمت CRM فرا رسیده باشد. در این مقاله لیستی از ۷ چالش را برای شما آماده کرده ایم که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  می‌تواند در حل آنها به شما کمک کند.

۱- شما محیط سازمان یافته ای ندارید:
به یاد داشتن اطلاعات هر مشتری برای شرکت ضروری است . اما این بدین معنا نیست که محیط کار خود را با کاغذهای کوچک پر کنید و اطلاعات را به صورت سازمان نیافته و نامرتب نگهداری کنید. اگر بخواهید اطلاعات مورد نیاز خود را از ایمیل ها استخراج کنید زمان زیادی برای اینکار نیاز خواهید داشت. در اینگونه شرایط نرم افزار CRM می تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز را به صورت یکپارچه در خود نگهداری کند. این بدین معنی است که شما شرکت سازمان یافته ای خواهید داشت و به خوبی می دانید کار بعدی که باید انجام دهید چیست.

۲- خواندن صفحات گسترده شما بسیار دشوار است:
زمانی که برای اولین بار می‌خواهید مشتریان خود را پیگیری کنید،  ممکن است برخی از موارد اصلی همچون نام، اطلاعات تماس و موقعیت آن را در قیف فروش خود ثبت کرده باشید. اما هم اکنون کسب وکار شما در حال رشد است و صفحات گسترده شما نیز باید رشد کند. به احتمال زیاد شما در صفحات گسترده خود اطلاعات مرتبط زیادی برای فروش خود دارید اما دسترسی به این داده ها سخت و نفس گیر است. اگر تیم تحقیقاتی شما نتواند اطلاعات مشتریان مورد نیاز خود را پیدا کند، صفحات گسترده کنونی به هیچ عنوان موثر نخواهد بود. نرم افزارهای CRM به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در این امر به شما کمک کنند بنابراین داده های مشتریان خیلی سریع در دسترس خواهد بود. نیازی به اسکرول کردن اضافی نیست.

بخوانید  آموزش وردپرس جلسه دوازدهم

۳- سرنخ های تجاری خود را از دست داده اید:
داده های مهم همچون زمانی که می خواهید یک مشتری بالقوه را دنبال کنید، ممکن است به خاطر نبود زمان کافی برای وارد کردن در صفحات گسترده گم شود. از دست دادن اطلاعات مشتری بسیار خطرناک است. در این حالت مشتریان از تجربه هایی که با شرکت شما داشته اند راضی نخواهند بود. در نهایت شرکت مشتریان و فروش احتمالی خود را از دست خواهد داد. نرم افزارهای CRM  ، وارد کردن اطلاعات و داده های مشتریان و نیز پیگیری آن را خیلی آسان تر کرده است. در این حالت می توانید روابط خود با مشتری را توسعه دهید.

۴- نمی توانید گزارش فروش با ارزش ایجاد کنید:
ایجاد و تفسیر گزارش بر اساس نمودارهای گرافیکی کمی زمانبر است . گزارش فروش برای رشد شرکت ضروری است اما اگر این  گزارشات نتواند داده های مورد نیاز برای آنالیز را به دست آورد و بر روی اهداف فروش اعمال گردد چه ارزشی برای شما خواهد داشت؟ شما باید بتوانید به طور کامل داده های خود را آنالیز کنید و اهداف کاربردی و عملی از طریق گزارشات برای شرکت خود ایجاد کنید. اگر نمی توانید اینکار را به درستی انجام دهید پس زمان توسعه فرآیند جمع آوری داده ها فرا رسیده است.نرم افزارهای CRM قادرند گزارشات سفارشی بر اساس داده های مشتریان شما ایجاد کنند. همین امر موجب می شود بینش بهتر و  عمیق تری به رفتار مشتریان خود داشته باشید و فرایند فروش را بهبود ببخشید.

۵- زمانی که سرکار نیستید نمی توانید با مشتریان خود در تماس باشید:
دسترسی و وارد کردن اطلاعات مشتریان در صفحات گسترده زمانی که پشت میز کار خود نیستید اصلا کار آسانی نیست. اما شما نمی توانید به این خاطر کار خود را متوقف کنید. در اینگونه شرایط ، صفحات گسترده شما را محدود می سازد. اگر یک مشتری مهم زمانی که در جاده هستید با شما تماس بگیرد، دسترسی سریع به جزییات داده های او می تواند چالش برانگیز و در برخی از مواقع غیر ممکن باشد. نرم افزارهای CRM به شما اجازه می دهد به جزییات اطلاعات مشتریان خود بر روی هر دستگاه هوشمندی دسترسی داشته باشید و آن را به روز کنید. این بدین معنی است که شما همیشه به روز خواهید بود و دسترسی مناسبی به مشتریان خود دارید.

بخوانید  چند نکته مهم امینتی در مورد خرید اینترنتی

۶- تیم شما در حال رشد است:
رشد تیم نشان دهنده رشد کسب و کار شماست . اما این رشد می تواند نحوه مدیریت شرکت را نیز تغییر دهد. با وجود کارمندان بیشتر، مشتریان شما ممکن است با افراد مختلفی صحبت کرده باشند. بنابراین کارمندانتان برای دسترسی به تمام تعاملات مشتریان به یک نرم  افزار خوب نیاز دارند. استفاده از صفحات گسترده بهترین روش برای آغاز جمع آوری داده های مشتریان است اما با رشد شرکت این گزینه کارایی لازم را نخواهد داشت. نرم افزار CRM به شما اجازه می دهد  با مشتریان خود تعامل بهتر و سازنده تری داشته باشید.

۷- فهرست دلخواه شما بزرگتر و طولانی تر شده است:
در بعضی موارد دوست دارید کار خود را توسعه دهید. از خودتان می پرسید چگونه می توانم پاسخ به ایمیل ها را به صورت خودکار انجام دهم؟ چگونه می توان شرکت را در گروه های مختلف سازماندهی کرد؟ اگر آرزوها و مواد دلخواه شما بیشتر از چیزی است که در اختیار دارید و نمی توانید با صفحات گسترده به آن دست پیدا کنید، پس زمان مهاجرت به سمت نرم افزارهای CRM  فرا رسیده است.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com