مرورگر Edge جایگزین اینترنت اکسپلورر شد

مرورگر Edge جایگزین اینترنت اکسپلورر شد

در اوایل سال جاری مایکروسافت مرورگری جدیدی را که جایگزین اینترنت اکسپلورر می باشد معرفی کرد ، در آن زمان این مرورگر با کد ساخت Project Spartan هنوز در دست توسعه دهندگان بود ، اما در کنفرانسی که با نام BUILD برای توسعه دهندگان اجرا شد مایکروسافت درباره مرورگر جدید خود جزئیات بیشتری را مطرح کرد و نام آن را نیز مشخص کرده است : Microsoft Edge

به گفته مایکروسافت نام Edge برمیگردد به “بودن در شور و اشتیاق تولید و مصرف” شعاری که مایکروسافت به  Edge اختصاص داده ” مرورگری که ساخته شده برای کار” می باشد فضای کاربری آن ساده ، بدون حاشیه هایی در طراحی ، و دسترسی آسان به ابزار می باشد.

Edge دارای قابلیت های قابل توجهی می باشد ، به کاربران اجازه می دهد که در صفحه زیرنویسی و حاشیه نویسی کنند ، در مرورگر نکات خود را در گوشه ای یادداشت کنیدسپس یادداشت های مربوط به یک وب سایت خاص را به دوستانتان ارسال کنید ، مایکروسافت می گوید که Edge به وسیله فن آوری هسته پرسرعت طراحی شده است.

Edge دارای حالت صفحه بدون مزاحمت وتبلیغات است ، و دارای یک نوار ابزار  کاربردی است که دسترسی آسان وسریع به برنامه ها را میسر کرده است. این مرورگر از کورتانا یا همان ابزار صوتی مایکروسافت که رقیب جدی سیری اپل است  پشتیبانی می کند .  همگام سازی با کورتانا اجازه می دهد که تب مربوط به هوم پیج کاربر با یک دستورصوتی باز شود و حتی در هنگام جست وجوی سایتی خاص تمامی سایت های مرتبط و شبیه به آن نمایش داده شوند.

بخوانید  امکان استفاده از حالت شب و کم مصرف در آی او اس 9.3.2 فراهم شد

یکی از اولین چیزهایی که مایکروسافت در کنفرانس  BUILD بیان کرد قابلیت اجرای این مرورگر در آی او اس ، اندروید ، ویندوز ۱۰ و ویندوزهای پایین تر بود ، همچنین این برنامه می تواند هم زمان با فایرفاکس و گوگل کروم نصب شود .

Microsoft Edge نسل جدید مرورگرهای شرکت مایکروسافت است و هدف آن این است که جایگزین اینترنت اکسپلورر شود اما اینترنت اکسپلورر تقریبا توسط اکثر کاربران اینترنتی نصب شده است و برای خیلی از سایت ها فقط این مرورگر به درد میخورد .

مایکروسافت به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر پایان داد. بر اساس این تصمیم اینترنت اکسپلورر ۸، ۹ و ۱۰ از دوازدهم ژانویه دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. این موضوع یعنی دیگر بروزرسانی‌های امنیتی برای این مرورگر کهنه کار ارائه نخواهد شد و استفاده از آنها خطرناک خواهد بود.

ie-evolution

مایکروسافت این استراتژی را برای ترغیب کاربران به استفاده از Edge (مرورگر ویندوز ۱۰) در دستور کار خود قرار داده است. البته نسخه ۱۱ این نرم‌افزار همچنان پشتیبانی می‌شود و دلیل آن هم تقاضای زیاد برای استفاده از این مرورگر است به دلیل اینکه از هر مدل سایتی در وب پشتیبانی می‌کند.

تصمیم جدید مایکروسافت باعث می‌شود تا صدها میلیون کاربری که از این مرورگر استفاده می‌کنند ناچار به ارتقا مرورگر خود به اینترنت اکسپلورر۱۱ و یا Edge خواهد کرد. این تصمیم می‌تواند قدری خطرناک هم باشد به این دلیل که ممکن است کاربران به سراغ شرکت دیگری بروند اما مایکروسافت این ریسک را پذیرفته است.

منبع:
www.itiran.com
www.iapplecenter.com