پشتیبانی از ویندوز ویستا یکسال دیگر پایان می یابد

پشتیبانی از ویندوز ویستا یکسال دیگر پایان می یابد

ویندوز ویستا به عنوان یک تجربه ناموفق در زمینه عرضه سیستم عامل از سوی مایکروسافت بود، ویندوزی با ظاهری شیک و زیبا که از هسته ای ناپایدار تشکیل شده بود. بسیاری از کاربرانی که سیستم خود را به این سیستم عامل مجهز کرده بودند پس از گذشت مدتی یا به ویندوز دوست داشتنی و سبک XP بازگشتند و یا پس از عرضه ویندوز ۷ سریعا به این ویندوز پایدار و خوش ساخت مهاجرت نمودند.

مشکلات ویندوز ویستا به قدری وسیع بود که استیو بالمر، مدیرعامل پیشین کمپانی مایکروسافت، عرضه آن را بزرگترین اشتباه مدیریتی خود در طول سیزده سال مدیریت خود بر مایکروسافت می داند. اما شاید خبرهای خوش از راه رسیده اند و با پایان زمان پشتیبانی از این ویندوز سرانجام بناست حتی جامعه کوچک کاربری آن نیز به نسخه های جدید ویندوز نقل مکان نمایند. با وجود آنکه پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز ویستا حدود چهار سال پیش پایان یافته است و حتی اینترنت اکسپلورر ۱۰ نیز برای این ویندوز هرگز عرضه نشد، اما پشتیبانی امنیتی از آن و ارائه بسته های بروزرسان امنیتی همچنان ادامه داشته است و تا بیست و دوم فروردین سال ۹۶ نیز ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر حدود ۱.۵ درصد از کامپیوترهای ویندوزی کل دنیا به این سیستم عامل ناپایدار مجهزند و توصیه می شود اگر شما نیز جزو این دسته محدود هستید حتما ویندوز خود را به نسخه های جدیدترین چون ویندوز ۷، ۸.۱ و یا ۱۰ ارتقا دهید.

سایر اطلاعات

منبع: www.tarashe.com