چگونه یک طراح یو آی موفق باشید

چگونه یک طراح یو آی موفق باشید

یک طراح رابط کاربری (UI) در حوزه مربوط به ظاهر وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها و ادراک و احساس کاربر نسبت به آن‌ها فعالیت می‌کند. به عبارت دیگر آن‌ها مسئول آنالیز کاربران، توسعه برندینگ، توسعه گرافیکی، تحقیقات مربوط به طراحی و هدایت کاربران هستند.

همه این موارد نقش مهمی را در طراحی نرم‌افزارهای کامپیوتری، دستگاه‌های خانگی، موبایل‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی ایفا می‌کنند. طراحان UI برای بدست آوردن و حفظ مشتریان باید سخت کار کنند. در اینجا نکاتی را در مورد آنکه چگونه یک طراح UI موفق باشید ذکر می‌کنیم.

۱- شکست
ماهر بودن در طراحی بدین معنی نیست که تمام پروژه‌هایتان موفقیت‌آمیز باشد. از زمان آغاز به کار، ناامیدی نیز رخ می‌دهد بنابراین نباید آن را شخصی تلقی کنید. استفاده از انتقادات سازنده شما را در پیشبرد حرفه‌تان یاری می‌رساند. به عنوان یک طراح UI، رابط‌های بسیاری را خلق می‌کنید که ممکن است هیچ کدام به کار نیایند. بهترین کار این است که انتقادپذیر باشید و کارتان را بهبود ببخشید.

۲- جزئیات کوچک
طراحان UI حرفه‌ای به تمام جزئیات در طرح‌هایشان توجه می‌کنند. دیدی که بتواند نقص‌های ریز را پیدا کند، شما را از رابط‌های دیگر متمایز می‌کند. شما می‌خواهید طراحی باشید که شرکت‌ها برای پیدا کردن معایب به شما مراجعه می‌کنند. این امر با تمرین محقق می‌شود. از خود در مورد تصمیماتی که می‌گیرید سوال کنید. این کار باعث می‌شود آیتم‌های غیرضروری در طرح‌تان حذف شوند. بار دیگر نظر دیگران را در مورد نکات جویا شوید تا بتوانید دید دقیق‌تری بدست آورید.

۳- رایگان به معنای تجربه است
در دنیای طراحی، جایگزینی برای تجربه وجود ندارد. بنابراین باید برای کسب تجربه، کار کنید. انجام کار رایگان به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را تقویت کنید. شرکت‌ها معمولاً کار رایگان را تخریب نمی‌کنند. در بدترین حالت ممکن است آن‌چه انجام داده‌اید را قبول نکنند. مزیت این کار، بازخوردی است که آنان به طراح می‌دهند. با گذشت زمان پروفایل کاری شما غنی‌تر می‌شود.

بخوانید  چند ایده برای کسب نتایج سریع برای سئو – قسمت دوم

۴- تمرین
انجام کار رایگان به شما این امکان را می‌دهد که تمرین کنید. یادگیری طراحی UI ممکن است بسیار دشوار باشد اما در این‌جا مواردی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید کاری با دستمزد بالا بدست آورید.

– مخاطبین خود را بشناسید. این مهارت مهمی در تمامی شغل‌های طراحی به صورت فریلنسینگ است. کمی تحقیق در مورد مخاطبین‌تان به شما این امکان را می‌دهد که که رابط بسیار خوبی خلق کنید.

– کاربرد UI در UX را بدانید. طراحی تجربه کاربری (UX) تصویر بزرگتری از طرح پروژه را به شما می‌دهد. طراحی UI ریشه در کلیت UX دارد. به طورکلی UI، رضایت مشتری را از طریق استفاده آسان و لذت ناشی از استفاده رابط محصول، بهبود می‌بخشد.

– تایپوگرافی/رنگ و کنتراست. این دو مهارت را در خود تقویت کنید، در این صورت رابط‌تان، شما را از دیگر طراحان متمایز خواهد کرد.

– فایل‌های PSD. برای آسان‌تر کردن طراحی ‌UI، فایل‌های PSD ایجاد کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

۵- همکاری
UI تنها یک بخش از طراحی برای مشتری است و اغلب نیازمند تیمی از طراحان است. به یاد داشته باشید که با دیگر اعضای تیم مشورت لازم را انجام دهید. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان به هنگام اصلاح اشتباهات یا کدهایی می‌شود که به خوبی کار نمی‌کنند. به خاطر داشته باشید، کار تیمی، کاری رویایی است.

طراح UI بودن بسیار کار می‌برد، چه بخواهید خودتان آن را بیاموزید یا آموزش لازم را دریافت کنید. خوشبختانه این نکات به شما یاری می‌رسانند تا طراح UI بهتری باشید. سعی کنید با مشتری ارتباط برقرار کنید تا بتوانید در مورد کار توضیحات بهتری دریافت کنید.

سایر اطلاعات

منبع: www.ponisha.ir/blog