ویژگی سیستم های موفق سی آر ام

ویژگی سیستم های موفق سی آر ام

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری باید بتوانند کار شما را آسان تر کنند و موثر باشند. انواع مختلفی از کسب و کارها به سیستم های سی آر ام متفاوتی نیز نیاز خواهند داشت تا بتواند نیازهای آنان را مرتفع سازد. هر کدام از انواع مدیریت ارتباط با مشتری که شما برای کسب وکار خود از آن استفاده می کنید باید ۵ ویژگی زیر را داشته باشد. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به کسب و کارها اجازه می دهد ارتباطات تجاری و اطلاعات/ داده های مرتبط با آن را مدیریت کنند. نرم افزارهای CRM برای چند دهه مورد استفاده قرار می گیرد و با رشد شرکت ها، رشد کرده و موثرتر شده اند. چالشی که شرکت ها با نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خود دارند این است که آنها باید برای خرید این گونه سیستم ها هزینه گزافی بپردازند اما ممکن است در مورد کارکرد صحیح آن اطلاعاتی نداشته باشند. توانایی استفاده صحیح از نرم افزار CRM بسیار مهم تر از خود سیستم است. در سال ۲۰۱۲ ، ۸۰ درصد از شرکت ها هنوز از مزایای احتمالی استفاده از CRM اطلاعی نداشتند .همانطور که می دانید کسب و کارهای متفاوت، نیازهای متفاوتی دارند اما این ویژگی های عمومی را می توان بر روی هر سیستم CRM اعمال کرد.

۱ – ادغام آسان:
یکپارچه سازی سیستم سی آر ام برای اطمینان از اینکه هیچ زمانی به هدر نخواهد رفت، بسیار مهم است. کپی داده ها و فرآیندهای مشتری در طول دوره ادغام یک اشتباه رایج است که اغلب در موسسات کوچک و متوسط اتفاق می افتد ، به خصوص اگر داده های مشتری در مکان های مختلف پراکنده شده باشد.به دنبال ابزارهای یکپارچه سازی باشید که بتواند در این موضوع به شما کمک کند.

بخوانید  بازاریابی b2b یا business to business marketing چیست؟

۲ – اسان و ساده تر کردن فرآیند فروش:
یک سیستم سی آر ام می تواند فروش یک شرکت را افزایش دهد و در آمد حاصل از این فروش را بالا ببرد. اینگونه سیستم ها باید ساده و موثر باشند تا نه تنها به مدیران کمک کنند بلکه بتوانند به فروشندگان کمک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. یک سیستم موفق مدیریت ارتباط با مشتری می تواند تعداد فروش را بالا ببرد و تیم فروش شما را به خوبی تقویت نماید.

۳ – با رشد شرکت این سیستم نیز باید رشد کند:
یک سیستم سی آر ام خوب باید با رشد شرکت منطبق و سازگار باشد. یک سیستم CRM سازگار ، می تواند نیازهای آینده شرکت را نیز مورد بررسی قرار دهد. اینکار باعث افزایش کاربران جدید و ماژول های مختلف به سیستم می شود.

۴ – ایجاد یک تجربه کاربری بهتر:
یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خوب باید توانایی انتقال دیدگاه ها را به مشتریان داشته باشد و بعد از خرید اولیه آنها را فعال نگه دارد. یک سی آر ام موفق معمولا با افزایش مشتری همراه است و نرخ فروش نیز در این حالت افزایش پیدا می کند. اینگونه سیستم ها اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان قرار می دهد و اجازه می دهد ارتباطات موثرتری بین فروشنده و مشتری برقرار گردد.

۵ – کمک به تصمیمات بهتر در شرکت:
این کار مدیران سطح C است که چشم خود را بر روی نیازهای مشتریان باز کنند. زمانی که سیستم سی آر ام پیش بینی ها، سطح عملکرد گذشته ، پتانسیل خرید مشتری و غیره را فراهم می کند، پیش بینی تغییرات در صنعت بسیار ساده تر خواهد بود. بدون اطلاعات کمی و کیفی که یک سیستم سی آر ام فراهم می کند، احتمال زیادی وجود دارد که یک مدیر سطح C شرکت را وارد مرحله خطرناکی کند. اگر شرکتی بتواند از یک سیستم سی آر ام با ویژگی های ذکر شده استفاده کند، حتما موفق خواهد بود.اگر شرکت شما نیازمند کمک در یافتن یا یکپارچه سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت های ارائه دهنده خدمات آی تی می توانند موارد مورد نیاز را نصب کنند و آن را به خوبی مدیریت نمایند.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com