آیا صفحات POP UP در سئو وب سایت تاثیر دارند؟

آیا صفحات POP UP در سئو وب سایت تاثیر دارند؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تاثیر صفحات پاپ آپ توضیحاتی خدمت شما ارائه کنیم اجازه بدهید این کلمه را برای شما معنی کنیم. پاپ‌آپ گونه‌ای از آگهی‌های اینترنتی هستند که به منظور بالا بردن بازدید از وب‌گاه‌ها یا بدست آوردن نشانی پست الکترونیکی دیگران درست شده‌اند. آگهی‌های بالاپر معمولاً هنگامی که مرورگر، صفحهٔ جدیدی را باز می‌کند به همراه آن صفحه بالا پریده و پنجره‌ای را که تبلیغات در آن قرار دارد نشان می‌دهند. اینگونه آگهی‌ها معمولاً توسط جاوااسکریپت نوشته می‌شوند ولی راه‌های دیگری هم برای ایجاد آن‌ها هست. این نوع تبلیغات کمتر از سایر تبلیغات محبوب است و عموماً به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شوند، تا جائیکه مرورگرهای مختلف باز شدن بالاپرها را منوط به اجازه و تأیید مجدد می‌کنند. همچنین نرم‌افزارهای مختلفی برای جلوگیری از این بالاپرها طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته تا بالاپرهای مزاحم را حذف کند. با توجه به توضیحات بالا آیا POP UP تاثیر در رتبه وب سایت دارد یا خیر ؟

پاسخ بله می باشد . صفحات پاپ آپ تاثیر مثبت در رنک وب سایت دارند و وب سایتی که از این نوع تبلیغات استفاده می کند رنکینگ برای آن خیلی مهم تر از بونس وب سایت می باشد .
وب سایتهای بزرگی را در ایران میشناسم که چند سال متوالی از این روش استفاده کرده اند و رنک وب سایت آنها تا حد قابل ملاحضه ای رشد داشته است . هرچه رتبه الکسا کاهش پیدا کند آمار بازدید یک وب سایت افزایش پیدا می کند و این برای تبلیغ دهنده کافیست و آن را به نتیجه رسانده است .
تاثیر صفحات پاپ آپ بیشتر از تبلیغات کلیکی است . تبلیغات بنری و کلیکی بیشتر برای برند سازی مورد استفاده قرار می گیرد تا افزایش رنکینگ وب سایت ولی صفحات پاپ آپ بیشتر و می توان گفت فقط برای افزایش رنگینگ مورد توجه وب مسترها بوده و هست . تقریبا ۹۹.۹۹ درصد صفحات این چنین توسط برنامه ها و خود کاربر در همان لحظه بسته می شود ولی درهر صورت یک صفحه از وب سایت تبلیغ دهنده باز شده است . سایتهای دانلود را مشاهده کرده اید ؟ وقتی بر روی لینک دانلود یا ادامه مطلب کلیک می کنید ابتدا یک صفحه از فروشگاه تبلیغ دهنده را باز می کند.

بخوانید  بررسی رنک و سئوی سایت توسط اپلیکیشن SEO SERP mojo

نتیجه گیری : بهتر است از این روش برای تبلیغات استفاده نشود زیرا ذهنیت بدی در فکر کاربر ایجاد کرده و در بازاریابی ویروسی می تواند تاثیر منفی بگذارد . کافیست بنده به یک کاربر که دائم وبگردی می کند در مورد یک فروشگاه اینترنتی بگویم که این کار را انجام میدهد و این موضوع بین کاربران دیگر نقل قول می شود . همین موضوع در طولانی مدت می تواند تاثیر منفی در فروش داشته باشد . جدا از این موضوع کار درستی نیست که بدون اجازه یک صفحه باز می شود و پهنای باند اینترنت را مصرف می کند . فرض کنید در طول یک ساعت استفاده از اینترنت ۲۰ وب سایت از این روش استفاده کنند و هر صفحه حجمی در حدود ۲۰۰ کیلوبایت داشته باشد . در طول یکماه چقدر از حجم اینترنت توسط این روش مصرف می شود.

سایر اطلاعات

منبع: www.asarayan.com