اپلیکیشن ‌های پیام رسان محبوب‌ تر از شبکه‌ های اجتماعی هستند

اپلیکیشن ‌های پیام رسان محبوب‌ تر از شبکه‌ های اجتماعی هستند

کاربران سراسر جهان به استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌پردازند تا نه تنها با دوستان خود به گفت و گو بپردازند بلکه با مشتریان خود در ارتباط باشند و یا به تماشای محتوای مختلف بپردازند. زمانی تنها اپلیکیشن‌های پیام رسان به کاربران چت نوشتاری را ارائه می‌کردند؛ اینک توسعه دهندگان با استفاده از API مختلف امکاناتی نظیر تبادل پیام صوتی، تصاویر، ویدیو و فایل‌های Gif را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده‌اند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پیام رسان با ارائه ویژگی‌هایی متمایز نسبت به سایر رقبای خود، قصد دارند تا مخاطبان مختلف به‌خصوص بازاریابان را به سمت خود کشیده تا با افزایش این نفرات به درآمد برسند. به‌طور معمول ۴ اپلیکیشن پیام رسان بزرگ جهان دارای تعداد مخاطبین بیشتری نسبت به ۴ شبکه اجتماعی بزرگ هستند. علاوه بر آن این اپلیکیشن‌ها نسبت به سایر برنامه‌های موبایلی نیز از محبوبیت بیشتری برخوردارند. اکثر کاربران این اپلیکیشن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند که در اصل قشر بسیار مهمی برای برندهای تجاری، شرکت‌های تبلیغاتی و ناشران هستند.

در گزارش جدیدی که BI Intelligence منتشر کرده است، ما می‌توانیم نگاه نزدیک‌تری را به وسعت اپلیکیشن‌های پیام رسان در بازار داشته باشیم و ببینیم که چگونه سرویس‌های پیام رسان روزانه می‌توانند در فرصت‌های شغلی و کسب و کار مخاطبان خود تغییر ایجاد کنند.

در زیر می‌توانید کلیدی ‌ترین بخش‌های این گزارش را مشاهده کنید:
اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی بسیار گسترده هستند. بزرگ‌ترین آن‌ها بیش از صدها میلیون نفر کاربر ماهانه فعال دارند. دستگاه‌های ارزان قیمت، دیتاهای ارزان و ویژگی‌های بهبود یافته به حرکت رو به جلو این اپلیکیشن‌ها و رشد آن‌ها کمک می‌کنند.
اپلیکیشن‌های پیام رسان دیگر یک پیام رسان متنی ساده نیستند و آن‌ها اولین مرحله از انقلاب خود را با رشد جمعیت متمرکز ساخته‌اند. در مرحله بعدی قصد دارند تا با ساخت کسب و کار برای کاربران خود در کنار چت شرایط جدیدی را به وجود آورند.
پیام رسان‌های محبوب آسیایی نظیر وی‌چت، کاکائو و لاین با ارائه راه‌های خلاقانه به حفظ کاربران خود کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین استراتژی‌های موفقی را برای کسب درآمد از سرویس‌هایشان (نظیر فروش استیکر و ایموجی) دنبال می‌کنند.
رسانه‌ها و بازاریابان هنوز هم علاقه بیشتری به سرمایه گذاری بر روی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر نسبت به اپلیکیشن‌های پیام رسان دارند. این جریان تا چندی دیگر با گسترش هرچه بیشتر اپلیکیشن‌های پیام رسان و بهبود ویژگی‌های آن‌ها تغییر خواهد کرد.

سایر اطلاعات

منبع: www.digiro.ir