معرفی iOS 9.3 با ویژگی Night Shift و بهبود سایر ویژگی‌ها

معرفی iOS 9.3 با ویژگی Night Shift و بهبود سایر ویژگی‌ها

apple-releases-ios-9-3-with-night-shift-touch-id-notes-new-3d-touch-features اولین و بهترین ویژگی این نسخه Night Shift است که به صورت یک میانبر برای دسترسی سریع‌تر در Control Center دستگاه در دسترس می‌باشد. البته این قابلیت را از طریق اپلیکیشن Settings و از زیر منوی Display & Brightness هم می‌توان یافت. این ویژگی نور آبی را از نمایشگر شما حذف کرده و باعث فراهم کردن شرایط بهتری برای خواب شما شود.

اپل در صفحه‌ی مختص به iOS 9.3 این چنین گفته است: «تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که نور آبی بر روی ریتم‌های شبانه‌روزی تاثیر گذارند و خوابیدن را سخت‌تر می‌کنند. Night Shift با استفاده از ساعت و منطقه‌ی جغرافیایی دستگاه iOS شما زمان غروب آفتاب را تشخیص می‌دهد.»

apple-releases-ios-9-3-with-night-shift-touch-id-notes-new-3d-touch-features_2

Touch ID Notes، گزینه‌های مرتب‌سازی جدید برای یادداشت‌های شما، بهبود‌های مربوط به برنامه‌های News و Health

در صحبت از Control Center باید گفت که تمامی آیکون‌های آن‌جا از نو طراحی شده‌اند و حالا این آیکون‌ها ظاهر زیباتری نسبت به iOS ۹.۲ دارند. ویژگی برتر بعدی iOS 9.3 پشتیبانی از اثر انگشت و رمز عبور برای یادداشت‌های اپلیکیشن Notes است. مطلب دیگری که باید گفت این است که حالا می‌توانید یادداشت‌های خود را بر اساس آخرین تاریخ تغییر، تاریخ ساخت یا بر طبق حروف الفبا مرتب کنید.

در آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس، iOS 9.3 دارای تغییرات جزئی در میانبرهای ۳D Touch است. در کنار دیگر قابلیت‌های تعبیه شده در iOS ۹.۳، می‌توانیم به بهبودهای مختلف اپلیکیشن‌های News ،Health ،CarPlay و پشتیبانی از تماس‌های مبتنی بر وای فای در شبکه‌ی اپراتور Verizon هم اشاره کنیم.

در نهایت iOS 9.3 تصحیح باگ‌های زیادی هم به خصوص در رابطه با باگ روز صفر در اپلیکیشن iMessages داشته است. این باگ به هکرها اجازه می‌داد تصاویر و ویدیوهای دستگاه را رمزگشایی کنند. به علاوه بهبودهای زیرساختی زیادی هم انجام شده که باعث می‌شود آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ شما عملکرد به مراتب بهتری در بلندمدت داشته باشد. همچنین برای دستگاه‌های آیپد یک سری ویژگی‌های آموزشی هم ارائه شده است.

بخوانید  ساعت شرکت اپل جان یک انسان را نجات داد

برای به‌روزرسانی به iOS 9.3 باید وارد اپلیکیشن Settings شده و به بخش General -> Software Update بروید. با این کار به‌روزرسانی مذکور ظاهر شده و می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Download and Install با موافقت‌نامه‌های مربوطه موافقت کرده و منتظر باشید تا iOS ۹.۳ دانلود و نصب شود. پس از آن دستگاه شما چندین بار راه اندازی مجدد شده و سپس وارد iOS 9.3 خواهید شد!

سایر اطلاعات

منبع: www.iapplecenter.com