چگونه امنیت مودم وایرلس خود را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت مودم وایرلس خود را افزایش دهیم؟

استفاده از مودم های وایرلس برخی مخاطرات رو برای افراد ایجاد میکنه ، در این پست سعی میکنیم روش هایی را برای کاهش این مخاطرات برای شما عزیزان آموزش دهیم، روش هایی ساده برای افزایش امنیت مودم های وایرلس ! البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امروزه اغلب کاربران اینترنت به دنبال خرید مودم های بدون سیم هستند ، راحتی ، کاربردی بودن ، استفاده از اینترنت توسط دستگاه های بیشتر مثل موبایل ، تبلت و لپ تاپ ها در تمام نقاط خانه یا محل کار از ویژگی هایی هست که کاربران را به سوی استفاده از مودم های بدون سیم سوق میدهد.

گام اول: اولین گام برای افزایش امنیت مودم تغییر پسورد ورود به مودم می باشد ، اغلب کاربران که از مودم های بی سیم استفاده می کنند هیچگاه پسورد ورود به مودم را تغییر نمیدهند و این یکی از رخنه هایی هستش که می تواند باعث شود افرادی به راحتی با ورود به مودم شما تغییراتی را برای استفاده آسان از اینترنت شما در تنظیمات مودم انجام دهند ، پس پیشنهاد میکنم ابتدا پسورد ورود به مودم را تغییر دهید، نحوه تغییر این پسورد در دفترچه مودم نوشته شده است ، اگر دفترچه را گم کردید کافیست در موتور جستجوی گوگل جمله نحوه تغییر پسورد ورود به مودم (نام مودم) را جستجو کنید ، بیش از هزاران آموزش برای این کار به شما نمایش داده خواهد شد.

گام دوم : دومین مرحله برای افزایش امنیت مودم بیسیم استفاده از رمز برای استفاده از اینترنت بدون سیم هست ، در قسمت security مودم روش هایی برای گذاشتن پسورد روی وایرلس مودم وجود دارد ، روش های WPA ، WEP و WPA ۲ از روش های پسورد گذاری روی وایرلس مودم هست ، که استفاده از WPA 2 به شما پشنهاد میشود ، چرا که هک پسورد این روش خیلی سخت تر می باشد ، اما روش های دیگه مقداری از امنیت پسورد گذاری کمتری برخوردار است.

بخوانید  امتیاز دهی ستاره ای نوشته ها در وردپرس

گام سوم : روش سوم مخفی کردن SSID مودم شماست ، شما در تنظیمات مودم می توانید SSID را پنهان کنید تا افراد دیگر نتوانند  اینترنت بی سیم شما را ببینند.

گام چهارم: در این روش برای افزایش امنیت مودم وایرلس نصب نرم افزار فوق العاده  Cisco Network Magic است ، از امکانات فوق العاده این نرم افزار می توان به قفل کردن شبکه، اشتراک گذاری قدرتمند ، مشاهده کردن ابزارهای متصل شده و متصل به شبکه ، رهگیری متجاوزان و متوقف کردن آن ها و امکانات بی نظیر دیگری که به شما کمک به سزایی در حراست از حریم شخصی و شبکه بی سیم خواهد نمود.

گام پنجم: استفاده از فایروال هم یکی از روش ها می باشد ، مطمئن شوید که Firewall مسیریاب شما روشن است. دیوار آتش از ورود غیر مجاز جلوگیری می کند و در صورت صحیح بودن کلیه تنظیمات مودم قادر است بسیاری از درخواست های غیر مجاز را شناسایی کند.

سایر اطلاعات

منبع: www.zoomtech.ir