ساعت شرکت اپل جان یک انسان را نجات داد

ساعت شرکت اپل جان یک انسان را نجات داد

احساس می‌کنید حال و احوال شما در طول روز آنچنان خوشایند نیست و یا استرس و اضطراب روزهای پایانی سال بر شما غلبه کرده، مطمئن باشید از نگاه کردن به صفحه ساعت هوشمند خود، به‌ ویژه اگر از کاربران اپل واچ هستید، ضرری نخواهید کرد. این مسئله‌ای است که حداقل برای یکی از کاربران این ساعت هوشمند به نجات جانش منجر شده است.

دنیس آنسلمو ۶۲ ساله در حالی که مشغول به کار بود احساس خستگی کرده و وقتی میزان ضربان قلب خود را روی گجت الکترونیکی پوشیدنی که به‌تازگی خریداری کرده بررسی کرده نتایجی هشداردهنده را به چشم دیده است. او در این خصوص می‌گوید:

“من ساعت ۱:۱۵ ناهارم را خوردم و تصمیم داشتم کارم را ادامه دهم. در این موقع بود که احساسی شبیه به سرماخوردگی پیدا کردم. حدود ۱۰ دقیقه که کار کردم به دستیارم اعلام کردم باید روی صندلی بنشینم.”

در این هنگام، با نگاه کردن به اپل واچ، آنسلمو متوجه شد حد پایین ضربان قلب او که همیشه چیزی در حدود ۵۰ تپش در دقیقه بوده حالا به ۲۱۰ تپش در دقیقه رسیده است. با این تفاسر، سریعا تیم درمانی فراخوانده شد و آن‌ها تشخیص دادند ضربان قلب نامتعارف او ممکن است نشانه‌ای از حمله قلبی باشد. از همین رو انتقال به بیمارستان در دستورکار قرارگرفت و جراحی برای رفع انسداد عروق خونی او انجام شد.

او در این خصوص می‌گوید:

” پزشکان به من اعلام کردند در صورتی که به منزل می‌رفتم و استراحت می‌کردم، احتمال تشدید حمله قلبی قوت می‌گرفته است. این حملات قلبی ثانویه، شایع و البته کشنده هستند.”

بخوانید  چگونه امنیت مودم وایرلس خود را افزایش دهیم؟

این موضوع در حالی به خبر اول رسانه‌های مختلف جهان تبدیل شده که پیش از این نیز شاهد بودیم اپل واچ منجر به نجات جان نوجوانی شده که ضربان قلب او به‌طور غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود. این در حالی است که خبرهای غیررسمی از افزایش تنوع قابلیت‌های اینچنینی در نسخه‌های بعدی ساعت هوشمند اپل حکایت دارند.

سایر اطلاعات

منبع: www.itiran.com