سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

شما صحنه کسب و کارهای کوچک را تجربه کرده اید اما اگر آماده رفتن به سطح بزرگتر و موفقیت آمیزتری هستید، نیاز به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خواهید داشت. دنی اینی، موسس و مدیر عامل شرکت کسب و کار ۳٫۵ میلیون دلاری Mirasee ، می گوید یکی از مهم ترین درس هایی که به هنگام ساخت شرکت خود آموخته این است که مشارکت یک سرویس جدید برای مشتریان است. بنابراین شما هم باید یادبگیرید چگونه فناوری مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود ببخشید و کسب و کار خود را جلو ببرید.

ارتباط با مشتری:
حالا بیشتر از هر زمان دیگری، افراد به دنبال شرکت های موفق و پرسود هستند. آنها دوست ندارند هزینه و سرمایه گذاری خود را وارد یک شرکت با هویت ناشناخته و تعریف نشده کنند .مشتریان به دنبال روابطی با افراد و شرکت ها هستند که از آنها خرید کنند و ممکن است به عنوان یک کسب و کار کوچک ، به سمت شما آمده باشند . یکی از مزایای خرید از کسب وکارهای کوچک و محلی حس آشنایی با شماست که از حمایت از موسسات جامعه می آید.همانطور که پایه مشتریان شما رشد می کند و شما نیز برای حرکت به یک سیستم کسب وکار متوسط آماده می شوید، باید نحوه حفظ این ارتباط و احساس دوستانه با مشتری را به خوبی بدانید. اینجا همان جایی است که فناوری مدیریت ارتباط با مشتری یا همان سی آر ام به میدان می آید. CRM می تواند به شما کمک کند مشتریانی را که هم اکنون دارید حفظ کنید و در عین حال با افراد جدیدی آشنا شوید و یک تجارت قوی تر برای خود ایجاد نمایید.

CRM چیست؟
سی آر ام نرم افزاری است که اطلاعات مورد نیاز شما را برای کمک به ساخت روابط قوی با مشتریان جمع آوری می کند که نتیجه آن فروش بیشتر است. تا زمان ظهور و پیدایش نرم افزارها به عنوان سرویس (SaaS )، راه حل های سی آر ام برای اکثر کسب و کارهای کوچک دست نیافتنی بود زیرا هزینه بالایی داشت . اما حالا که امکان دسترسی به نرم افزار از طریق اینترنت فراهم شده و می توان آن را در ابر ذخیره کرد، کسب و کارهای کوچک تا متوسط نیز می توانند از مزایای سی آر ام بهره مند شوند. این مزایا عبارتنداز:
تجزیه و تحلیل الگوهای خرید
ارتباط با مشتری از طریق رسانه های اجتماعی
برنامه ریزی و زمانبندی برای تماس خدمات
به حداکثر رساندن پتانسیل سود

رسانه های اجتماعی و CRM :
اگرچه کسب و کار شما در حال رشد است اما ممکن است منابع کافی برای استخدام تیمی از افراد برای بررسی مشتری ها و رسانه های اجتماعی رقبا و سایت خودتان نداشته باشید. با استفاده از CRM شما می توانید به طور موثر اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و با استفاده از همین اطلاعات کسب و کار خود را به روز نگه دارید.مثلا فکر کنید CRM یک Rolodex در استروئید است یا اینکه تصور کنید این نرم افزار منبعی برای ادغام هر گونه جزییاتی است که شما برای فروش خود نیاز دارید.زمانی که مشتریان خود را به نرم افزار CRM اضافه می کنید، امکانات بی پایانی برای جمع آوری اطلاعات تماس، علایق و سایر موارد بازاریابی خواهید داشت. نرم افزار CRM شما می تواند موارد زیر را بررسی کند:

بخوانید  شش نکته جهت بدست آوردن نتایج بهتر در ایمیل مارکتینگ

اکانت های رسانه اجتماعی مشتریان و فعالیت آنها
رسانه های اجتماعی رقبا و تبلیغاتشان
حضور وب سایت شرکت خودتان
بازارهای بالقوه و محصولات و خدمات جدید

راه حل های مرتبط با CRM می تواند اطلاعات جمع آوری شده را به صورت یک گزارش کاربردی و مفید ادغام کند بنابراین قادر خواهید بود فروش خود را افزایش دهید و مشکلات موجود را به صورت موثر حل نمایید. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر ، اینستاگرام و سایر موارد موجود بهترین مکان برای آغاز کار هستند اما هر گونه موضوع خاصی که ممکن است بر روی کسب و کار کوچک و مشتریان شما تاثیر بگذارد را در نظر بگیرید.
نکته: به دنبال راه حل های سی آر ام باشید که به شما اجازه سفارشی کردن اکانت های رسانه های اجتماعی که پیگیری می کنید را بدهد.

سایر ابزارهای CRM :
ایجاد سرنخ یا همان فرآیند جذب هدفمند مشتری(Lead Generation) و بازاریابی ایمیلی دو مفهوم مرتبط با نرم افزار CRM هستند. در کنار اطلاعات جمع آوری شده از اکانت رسانه های اجتماعی مشتریان، شما می توانید ایجاد سرنخ (Lead generation) را از دوستان و همکاران این مشتریان با نیازها و منافع مشابه ترکیب کنید. از یک کمپین ایمیل استفاده کنید، از مشتریانتان بخواهید اخبار جدید در مورد سایت و محصولات جدیدتان را به اشتراک بگذارند .همین امر موجب می شود با مشتریان خود رابطه قوی تری ایجاد نمایید و مشتریان نیز تکرار شوند( هر مشتری ممکن است مشتری دیگری را برای استفاده از خدمات شما معرفی کند).ایمیل اتوماتیک برای پرورش مشتریان از طریق CRM تنظیم کنید و مشتریان خود را از طریق همین فرآیند راهنمایی نمایید .به آنها اجازه دهید از وجود فروش های فوق العاده، تخفیف ها و سایر فرصت های استثنایی باخبر شوند. نقل قول های مرتبط با فروش نیز از طریق سیستم قابل پیگیری است . زمانی که این موارد به فروش تبدیل شد، ایجاد صورتحساب به صورت اتوماتیک خواهد بود. استفاده از راه حل های سی آر ام همچنین به شما اجازه می دهد به طور یکپارچه سفارشات را پیگیری کنید، فروش را پیش بینی نمایید و عملکرد خود را بهبود ببخشید. با وجود تمامی اطلاعات بر روی یک سیستم، گزارش و تولید نمودار و ایجاد ارائه می تواند به طور موثرتری انجام شود و زمان شما را برای صحبت واقعی با مشتریان و کارمندان آزاد نماید.

نکته: برای ورود سریع اطلاعات و بازیابی اسان بهتر است از یک داشبوردی استفاده کنید که کار با آن برایتان راحت باشد.

در راه حل سی آر ام باید به دنبال چه چیزی باشیم؟؟
سایت Business News Daily (اخبار روزانه کسب وکار) موارد زیر را برای کسب وکارهای کوچک پیشنهاد می کند تا به هنگام انتخاب یک راه حل سی آر ام در نظر داشته باشند:
کاربرد آسان: هر چقدر کار با این نرم افزار آسانتر باشد، استفاده از مزایای آن نیز برای شرکت بیشتر خواهد بود.
سفارشی سازی: شما خودتان خوب می دانید که چه چیزی برای کسب و کارتان بهتر است، بنابراین سیستم را بر اساس نیازهای خود سفارشی کنید.
ادغام شخص ثالث: اینکار به شما اجازه می دهد این سیستم را با اپلیکیشن هایی که دارید استفاده کنید.
سیستم های مبتنی بر جاویژه: اگر کسب و کار شما تخصصی است به دنبال راه حل هایی باشید که با جاویژه شما منطبق باشد.
مبتنی بر ابر: اینکار به شما اجازه می دهد در هر جایی که هستید به نرم افزار CRM خود دسترسی داشته باشید.
دسترسی از طریق موبایل: اینکار به شما اجازه می دهد در دستگاه های موبایلی همچون تبلت و گوشی های هوشمند به نرم افزار خود دسترسی داشته باشید.
امنیت: باید همیشه اطلاعات خودو مشتریان را در یک محیط امن نگه دارید.
استفاده از تمامی مزایای سی آر ام یک پیشنهاد عالی است، شما می توانید از ابزارهای آن برای یک کاربرد بهینه استفاده کنید.

سایر اطلاعات

منبع: www.crmlands.com