نرم افزار واتس اپ مسنجر برای همیشه رایگان شد

نرم افزار واتس اپ مسنجر برای همیشه رایگان شد

پیام‌رسان موبایلی «واتس اپ» با ۹۰۰ میلیون کاربر جهانی، بزرگترین شبکه پیام‌رسان موبایلی است که تحت مالکیت فیس‌بوک قرار دارد. واتس‌آپ برای انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله اندروید، IOS ، ویندوزفون و بلک‌بری منتشر شده و دارای امکاناتی نظیر چت گروهی و دو نفره است. با استفاده از این مسنجر قادر خواهید بود پس از اتصال به اینترنت یا استفاده از وای‌فای به چت گروهی با دوستان خود پرداخته و به آنها عکس، ویدیو ، موزیک و متن به صورت رایگان ارسال کنید.
با اینکه ایران در استفاده بی‌رویه از بسترهای ارتباطی معمولا رتبه‌ دار است و واتس‌اپ نیز هم‌ رده برنامه‌هایی نظیر تلگرام و وایبر به حساب می‌آید ، ولی در لیست بیشترین استفاده از واتس‌ اپ ، نام ایران در میان ۵ کشور صدر جدول قرار ندارد.
در حالیکه قرار است قابلیت انجام مکالمه ویدیویی به ‌زودی روی بزرگترین شبکه پیام‌رسان موبایلی جهان راه‌ اندازی ‌شود ، واتس‌آپ از نسخه‌ ی فارسی سایت خود رونمایی کرد.

این پیام‌رسان در حال حاضر با احتساب فارسی، از ۴۶ زبان پشتیبانی می‌کند.

  واتس اپ اعلام کرد که از امروز هزینه‌ی یک دلاری اشتراک سالانه را حذف کرده و این سرویس برای همیشه رایگان خواهد شد.

 در حال حاضر واتس اپ برای یک سال رایگان است و پس از این مدت باید برای هر سال استفاده از آن مبلغ ۱ دلار را پرداخت کرد. اما یکی از بنیان‌گذاران این اپلیکیشن پیام‌رسان با ذکر این نکته که سیستم دریافت هزینه خوب عمل نکرده ، بیان کرده است که دیگر هزینه‌ای از کاربران واتس اپ برای استفاده از آن دریافت نخواهد شد.
البته واتس اپ برنامه‌ای برای تبلیغات از طریق این اپلیکیشن نداشته و در نظر دارد تا با گسترش فعالیت خود به کسب و کارها از این طریق کسب درآمد کند. این اپلیکیشن با ارائه‌ی خدماتی مانند درخواست تاکسی از طریق آن یا اطلاع‌ رسانی دیر کرد پرواز ، از کاربر خود هزینه دریافت خواهد کرد.
این روش دقیقا همان روندی است که فیسبوک و اپلیکیشن پیام‌رسان آن در پیش گرفته‌اند و حالا در پیش گرفتن این روند توسط واتس اپ نیز امری غیرطبیعی نیست چرا که در حال حاضر فیسبوک مالک واتس اپ است.

بخوانید  از سایت SlideHunter هزاران قالب آماده پاورپوینت دانلود کنید

منبع:
www.gizmodo.com
www.zoomit.ir