وردپرس یا جوملا کدام سیستم مدیریت محتوا مناسب تر است؟

وردپرس یا جوملا کدام سیستم مدیریت محتوا مناسب تر است؟

سیستم های مدیریت محتوای منبع باز (CMS)، خانواده بزرگی از نرم افزارهای تحت وب هستند. ولی اگر به دنبال دوام، کارایی و نیازهای تکنیکی متوسط هستید، گزینه های محدودی در مقابلتان قرار خواهد گرفت. در گذشته، انتخاب CMS مناسب، یکی از نیازهای اصلی یک پروژه محسوب می شد، و در ادامه وب سایت را به همان نیازمندی ها محدود می کرد و گسترش آن دشوار بود. ولی این موضوع در حال حاضر، درست نیست و این امر به خاطر قابلیت توسعه پذیری است که در هسته اصلی CMS قرار داده شده و با هر افزونه ای قابل توسعه است و هر نیازی را به صورت مجازی برطرف می کند. بسته به دیدگاه ما از کارکرد نرم افزارهای تحت وب و شیوه برطرف کردن نیاز کاربران و مدیران، انتخاب CMS مناسب می تواند متفاوت باشد.

برخی نکات برای انتخاب بهتر :
۱ برای انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب کارتان و سایتی که میخواهید راه اندازی کنید خیلی وقت گذاشته و اصلا کوتاهی نکنید.
۲ مطمئن شوید سیستمی که انتخاب کرده اید نیازهای شما را رفع میکند.
۳ توجه داشته باشید که حتما امکانات سئویی بالایی داشته باشد.
۴ حتما بین چند سیستم مدیریت محتوا، مزایا و معایب همه را بررسی کنید تا با چشمانی باز بهترین انتخاب را انجام بدهید.
۵ توجه داشته باشید رایگان و غیر رایگان هیچ تاثیری در رتبه سایت که ندارد. خیلی از سایت های بزرگ از سیستم مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس استفاده می کنند.
۶ سیستمی را انتخاب کنید که افزونه و قالب های آن به راحتی در دسترس باشد. در سیستم های مدیریت اختصاصی در صورت نداشتن یک امکان مورد نظر شما، برای نوشتن آن افزونه، گاهاً باید بیشتر از خود سیستم هزینه کرد.
۷ یکی از مهمترین مسائل سبک بودن دیتابیس آن سیستم می باشد. حتما دقت کنید که سیستم پس از مدتی کار با مشکل افزایش حجم دیتابیس و یا درگیری شدید دیتابیس و سرور مواجه نشود.
۸ حتما قبل از انتخاب، در انجمن ها جستجو کنید و نظرات کسانی که استفاده کرده اند را بخوانید. این مورد یکی از بهترین راهکارهای شناسایی سیستم مدیریت محتوای مناسب و مورد نظر شماست.

بخوانید  آموزش وردپرس جلسه دوازدهم

برای انتخابی صحیح تر به عکس زیر توجه کنید:

wordpress-vs-joomla-infographic

سایر اطلاعات

منبع: www.seowebsites.ir